© 2024 Auto.ro
Compania din Stuttgart a dezvaluit deja faptul ca va lansa un model hibrid in fiecare an incepand cu 2009, iar acum calculele demonstreaza ca aceasta avalansa de versiuni ecologice va permite ca, pana in 2015, 20% din masinile vandute de Mercedes sa fie “friendly-nature”.
Finalul motoarelor conventionale nu este atat de aproape pe cat ar crede lumea, spun analistii, iar germanii pregatesc o tranzitie catre o lume mai curata ce ar putea dura si 30 de ani.
In teorie, lucrurile par destul de simple: motorul pe benzina va juca un rol din ce in ce mai minor in ansamblul propulsor al vehiculelor hibride pana in momentul in care agregatul electric va face spectacolul de unul singur.
In practica, drumul este lung si anevoios, dar Mercedes are la dispozitie resursele financiare si cognitive care sa-i permita sa-l parcurga cu bine, un prim pas urmand a fi facut cu S400 Hybrid – prima masina cu propulsie hibrida de serie echipata cu o baterie litiu-ion.
Ii vor urma ML450 Hybrid in 2009, ce va intampina o concurenta teribila din partea lui BMW X5/X6 Active Hybrid.