rss

Partenerul perfect, conectat la lumea reala si virtuala: BMW prezinta BMW i Vision Dee la Las Vegas

  1. 24/01/2023

Cu ocazia Consumer Electronics Show (CES) 2023 de la Las Vegas, BMW Group impartaseste viziunea despre viitoarea experienta digitala, atat in interiorul, cat si in afara automobilului. BMW i Vision Dee este sedanul futurist de clasa medie, cu un limbaj de design nou si redus. Numele "Dee" inseamna Digital Emotional Experience (Experienta Emotionala Digitala) - si tocmai acesta este obiectivul sau: in viitor sa creeze o legatura si mai puternica intre oameni si masinile lor. Functiile digitale viitoare vor depasi cu mult nivelul de control vocal si sisteme de asistare a condusului cu care suntem familiarizati in prezent. BMW Head-Up Display se extinde pe toata latimea parbrizului, oferind o noua perspectiva asupra urmatoarei generatii de automobile. Din 2025, aceasta inovatie va fi disponibila la modelele NEUE KLASSE.
"Cu BMW i Vision Dee, aratam ce este posibil atunci cand partea hardware se imbina cu cea software. In acest fel, suntem capabili sa exploatam intregul potential al digitalizarii pentru a transforma automobilul intr-un partener inteligent. Acesta este viitorul producatorilor de automobile si, de asemenea, pentru BMW: fuziunea experientei virtuale cu placerea autentica de a conduce", a declarat Oliver Zipse, presedintele Consiliului de Administratie al BMW AG. "In acelasi timp, BMW i Vision Dee reprezinta inca un pas pe drumul catre NEUE KLASSE. Cu acest vision vehicle, privim departe in viitor si subliniem importanta extraordinara a digitalizarii pentru generatiile viitoare de produse."
Cu capacitatile sale inteligente, aproape umane, BMW i Vision Dee insoteste conducatorii nu numai prin situatii reale de pe sosele, ci si in mediul lor digital.
"BMW se defineste prin experienta digitala de neegalat. BMW i Vision Dee este despre integrarea perfecta a experientelor virtuale si fizice", a declarat Frank Weber, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare. "Cine exceleaza in integrarea lumii digitale de zi cu zi a clientului in automobil, la toate nivelurile, va reusi sa stapaneasca viitorul constructiei de automobile."
BMW Mixed Reality Slider: in lumea virtuala in cinci pasi
BMW Mixed Reality Slider, in combinatie cu Head-up Display avansat, este elementul digital principal si controlul central de operare al BMW i Vision Dee. Folosind senzori shy-tech de pe panoul de bord, conducatorii pot decide singuri cat de mult continut digital doresc sa vada pe Head-Up Display avansat. Selectia in cinci pasi variaza de la analog, trecand prin informatii legate de condus, apoi prin continutul sistemului de comunicatii, la proiectia in augmented reality, pana la intrarea in universuri virtuale. In paralel, ferestrele reglabile pot fi folosite pentru a estompa treptat realitatea. Realitatea mixta poate fi experimentata in BMW i Vision Dee intr-un mod captivant care implica diferite simturi fara a necesita instrumente suplimentare, creand pentru utilizator o noua dimensiune a placerii de a conduce.
BMW Head-Up Display avansat: la NEUE KLASSE din 2025
BMW Group este cunoscut in domeniul auto ca un pionier pentru Head-Up Display si a rafinat sistematic aceasta tehnologie de-a lungul ultimele doua decenii. La BMW i Vision Dee, proiectia pe toata latimea parbrizului permite afisarea informatiilor pe cea mai mare suprafata posibila - care devine afisaj doar odata ce este activat. In acest fel, BMW Group demonstreaza potentialul urias al tehnologiei de proiectie, iar BMW i Vision Dee vizualizeaza modul in care un Head-Up Display avansat ar putea fi utilizat si in viitor pentru conceptul de afisare si operare. Versiunea de productie standard a BMW Head-up Display care se extinde pe toata latimea parbrizului va fi utilizata la modelele NEUE KLASSE incepand cu 2025.
Scenariu de bun venit cu simboluri vocale si figitale
Experienta digitala incepe deja in afara automobilului, cu un scenariu de bun venit personalizat care combina elemente grafice, efecte luminoase si sonore. Limbajul natural serveste drept cea mai simpla si intuitiva forma de interactiune, permitand intelegerea perfecta intre oameni si automobilele lor. Farurile si grila BMW inchisa formeaza, de asemenea, un simbol figital (fuziunea fizica si digitala) pe o suprafata uniforma, permitand automobilului sa produca diferite expresii faciale. Aceasta inseamna ca BMW i Vision Dee poate vorbi cu oamenii si, in acelasi timp, poate exprima vizual dispozitii precum bucuria, uimirea sau aprobarea. Tehnic, acest lucru este realizat folosind tehnologia E Ink. De asemenea, BMW i Vision Dee poate proiecta o imagine a avatarului conducatorului pe geamul lateral pentru a personaliza si mai mult scenariul de bun venit.
Design simplificat - la interior si la exterior
Designul BMW i Vision Dee a fost redus in mod deliberat pentru a concentra atentia asupra experientei digitale si ADN-ului marcii BMW. Exteriorul este definit de designul clasic al sedanului in trei volume care formeaza nucleul marcii BMW. Elementele de design traditionale, cum ar fi grila BMW, farurile circulare duble si curba Hofmeister, sunt reimaginate, cu simboluri figitale care inlocuiesc elementele analogice. Acest lucru ii confera BMW i Vision Dee propriul sau caracter digital, umanizat.
In interior, digitalizarea completeaza utilizarea redusa a materialelor, comenzilor de operare si afisajelor pentru a se asigura ca nimic nu distrage atentia de la experienta digitala si de la noul sentiment de placere sporita de a conduce. Designul neconventional al volanului, cu bratul central vertical, creeaza puncte de contact care prind viata atunci cand sunt abordate sau atinse si pot fi actionate prin miscarea degetului mare. Aceste puncte de contact figitale controleaza selectia continutului proiectat pe parbriz si, impreuna cu Head-Up Display, sustin astfel principiul "mainile pe volan, privirea pe drum".
"Cu BMW i Vision Dee, aratam cum masina poate fi integrata perfect in viata ta digitala si poate deveni un partener de incredere. Automobilul in sine devine portalul tau catre lumea digitala - cu conducatorul mereu in control", a spus Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design. "Implementata in mod corect, tehnologia va crea experiente pretioase, va va face un conducator mai bun si pur si simplu va aduce oamenii si automobilele mai aproape unii de altii."
Un alt reper pe drumul catre NEUE KLASSE
Viitorul BMW Group este electric, circular si digital. BMW i Vision Dee reprezinta aspectul digital al acestui trio si va fi un alt reper pe drumul catre urmatoarea generatie de automobile, NEUE KLASSE. Pe parcursul anului 2023, BMW Group va oferi mai multe informatii si imagini despre conceptul de automobil revolutionar al NEUE KLASSE.
BMW i VISION DEE.
FACT SHEET.
Viitorul BMW Group este electric, circular si digital
  • BMW i Vision Dee este dedicat aspectului "digital" al acestor trei elemente definitorii ale companiei si ofera o privire asupra viitorului digital al BMW Group.
  • Pe masura ce automobilele devin din ce in ce mai inteligente si mai umane, inovatiile digitale (cum ar fi afisajul pe toata suprafata parbrizului) sunt folosite pentru a imbina realitatea fizica si virtuala.
  • "Dee" inseamna Digital Emotional Experience (Experienta Emotionala Digitala). Este numele viziunii noastre si subliniaza importanta tot mai mare in viitor a legaturii emotionale dintre om si masina.
  • BMW i Vision Dee implica toate cele cinci simturi si combina digitalul si analogul pentru a crea un ansamblu.
BMW Mixed Reality Slider: in lumea virtuala in cinci pasi
  • BMW Mixed Reality Slider, in combinatie cu BMW Head-Up Display avansat, reprezinta un punct de atractie digital si controlul central de operare pentru BMW i Vision Dee.
  • Folosind senzori shy-tech (tactili) de pe panoul de instrumente, conducatorii decid singuri in cinci pasi cat de mult continut digital doresc sa vada pe Head-Up Display avansat.
  • Selectia in cinci pasi variaza de la analogic, la informatii legate de condus, la continutul sistemului de comunicatii, la proiectia de augmented reality, pana la intrarea in universurile virtuale.
  • Conducatorul foloseste BMW Mixed Reality Slider de pe panoul cockpitului pentru a determina ce continut este afisat pe display.
  • Daca este necesar, ferestrele reglabile pot fi folosite pentru a estompa treptat realitatea, pana cand se trece la o experienta pur virtuala.
  • Aceasta realitate mixta poate fi experimentata in automobil intr-un mod captivant, care implica diferite simturi fara instrumente suplimentare, creand o noua dimensiune a placerii de a conduce pentru utilizator.
BMW Head-Up Display avansat: in NEUE KLASSE din 2025
  • "Privirea pe drum, mainile pe volan". BMW Group este cunoscut in domeniul auto ca un pionier pentru Head-Up Display si a rafinat sistematic aceasta tehnologie in ultimele doua decenii.
  • Proiectia pe toata latimea parbrizului permite ca informatiile sa fie afisate pe cea mai mare suprafata posibila - care devine afisaj doar odata ce este activat.
  • In acest fel, BMW Group demonstreaza potentialul urias al tehnologiei de proiectie, precum si o posibila aplicare in automobilele de ultima generatie.
  • BMW i Vision Dee vizualizeaza modul in care un BMW Head-Up Display avansat poate fi folosit si in viitor pentru conceptul de afisare si operare.
  • Versiunea de productie standard a BMW Head-Up Display care se extinde pe toata latimea parbrizului va fi utilizata la modelele NEUE KLASSE incepand cu 2025.
Scenariu de bun venit cu simboluri vocale si figitale
  • Scenariu de bun venit personalizat: elemente grafice, efecte de lumina si sunet, comunicare folosind limbaj natural si expresii faciale.
  • Intelegere perfecta cu automobilul. Limbajul ca cea mai simpla forma de interactiune.
  • Farurile si grila BMW inchisa formeaza un simbol figital (fuziune intre fizic si digital) comun pe o suprafata uniforma, care isi poate schimba starea (folosind tehnologia E Ink).
  • Acest lucru permite afisarea diferitelor expresii faciale - ceea ce inseamna ca BMW i Vision Dee poate vorbi cu oamenii si, in acelasi timp, poate exprima vizual dispozitii precum bucurie, uimire sau aprobare.
  • Automobilul foloseste numerosii sai senzori pentru a inregistra identitatea si pozitia persoanei si reactioneaza atunci cand se apropie. In drum spre cockpit, conducatorul este intampinat de usile cu deschidere automata.
  • De asemenea, BMW i Vision Dee poate proiecta o imagine a avatarului conducatorului pe geamul lateral pentru a personaliza si mai mult scenariul de bun venit.
Design simplificat- la interior si la exterior
  • Designul BMW i Vision Dee a fost redus in mod deliberat, cu experienta digitala in prim-plan.
  • Accentul este pus pe ADN-ul marcii BMW si pe interpretarea simbolurilor de design BMW (faruri circulare duble/grila radiatorului/curba Hofmeister etc.).
  • Sedanul sportiv clasic, cu design in trei volume, se afla in centrul marcii BMW.
  • Caracteristicile digitale inlocuiesc elementele analogice (vezi E Ink si simbolurile figitale).
  • Ideea de a oferi automobilului propriul caracter digital, dar uman se reflecta in designul acestuia.
  • Pe aceeasi linie ca si exteriorul, interiorul BMW i Vision Dee prezinta un design foarte simplificat.
  • In interior, experienta digitala este menita sa fie in prim-plan, fara a distrage atentia prin alte dotari sau elemente de design (principiul "panza alba").
  • Aceasta abordare extrem de reductiva (lasand deoparte materialele, afisajele, butoanele etc.) si digitalizarea interiorului au un impact pozitiv si din punct de vedere al dezvoltarii durabile.
  • Pozitionarea centrala neconventionala a bratului vertical permite noi functionalitati. Suprafetele aflate la inaltimea degetului mare in stanga si in dreapta centrului volanului prind viata atunci cand sunt atinse si sunt actionate prin miscarea degetului mare (similar cu un volan multifunctional modern). Aceste suprafete sunt "puncte de contact figital" care sustin principiul "mainile pe volan, privirea pe drum" si controleaza continutul spatiului de informatii din parbriz.
Un alt reper pe drumul catre NEUE KLASSE
  • NEUE KLASSE reprezinta un nou inceput indraznet pentru noua generatie de modele BMW, cu efecte durabile si pozitive pentru intreaga companie - si in anii 1960, dar si acum, din nou, din 2025. NEUE KLASSE si seturile sale de instrumente integrate vor stabili noi standarde pentru digitalizare, electrificare si dezvoltare durabila.
Oliver Zipse, presedinte al Consiliului de Administratie al BMW AG: "Cu BMW i Vision Dee, aratam ce este posibil atunci cand partea hardware se imbina cu cea software. In acest fel, suntem capabili sa exploatam intregul potential al digitalizarii pentru a transforma automobilul intr-un partener inteligent. Acesta este viitorul producatorilor de automobile. - si, de asemenea, pentru BMW: fuziunea experientei virtuale cu placerea autentica de a conduce. In acelasi timp, BMW i Vision Dee reprezinta inca un pas pe drumul catre NEUE KLASSE. Cu acest vision vehicle, privim departe in viitor si subliniem importanta extraordinara a digitalizarii pentru generatiile viitoare de produse."
Frank Weber, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare: "BMW se defineste prin experienta digitala de neegalat. BMW i Vision Dee este despre integrarea perfecta a experientelor virtuale si fizice. Cine exceleaza in integrarea lumii digitale de zi cu zi a clientului in automobil, la toate nivelurile, va reusi sa stapaneasca viitorul constructiei de automobile."
Adrian van Hooydonk, director BMW Group Design: "Cu BMW i Vision Dee, aratam cum masina poate fi integrata perfect in viata ta digitala si poate deveni un partener de incredere. Automobilul in sine devine portalul tau catre lumea digitala - cu conducatorul mereu in control. Implementata in mod corect, tehnologia va crea experiente pretioase, va va face un conducator mai bun si pur si simplu va aduce oamenii si automobilele mai aproape unii de altii."
Libertate intre lumi
BMW i Vision Dee ofera ocupantilor o experienta unica de autonomie: pe langa lumea digitala (dispozitive inteligente) si lumea virtuala (univers fictiv), conducatorul isi poate folosi automobilul si pentru a explora lumea fizica reala si le poate combina pe toate trei pentru a crea un nou sentiment de libertate. Aceste eforturi de a permite clientilor nostri noi libertati si dorinta de a urmari solutii complet noi si sofisticate din punct de vedere tehnic au definit dezvoltarea produselor la BMW Group de mai bine de 100 de ani.

Vizualizari: 783