rss

Performante de varf in cea mai pura forma: noul Audi R8 Coupe V10 GT RWD

  1. 16/10/2022

La 12 ani de la premiera primului Audi R8 GT, Audi Sport GmbH lanseaza a doua editie a acestei super-sportive premium: noul Audi R8 Coupe V10 GT RWD. Motorul V10 de 5,2 litri cu aspiratie naturala are puterea crescuta la 456 kW (620 CP), fiind astfel cea mai puternica unitate cu tractiune spate din istoria marcii. Noua transmisie cu dublu ambreiaj si cu 7 trepte schimba si mai rapid treptele de viteza, iar noul mod de condus Torque Rear le permite celor de la volan sa isi aleaga intensitatea asistentei ESC dupa preferinte. Astfel ei pot beneficia de supravirare controlata si totodata foarte precisa. Cele sapte trepte ale modului Torque Rear pot fi ajustate prin intermediul satelitului de operare de pe volan. R8 GT este limitat la 333 de exemplare la nivel mondial. Noile detalii exclusive de la exterior si interior aduc un omagiu rafinat primei generatii R8 GT. Este vorba, de pilda, de numerotarea consecutiva, jantele speciale din aliaj usor si interiorul ce combina negrul cu rosul. 
R8 GT beneficiaza de un motor V10 optimizat
Spre deosebire de modelul R8 V10 performance RWD de 570 CP, pe a carui baza a fost construita a doua editie R8 GT, Audi Sport GmbH a crescut acum performantele modelului special, pentru a le aduce la acelasi nivel cu performantele modelului quattro. Mai concret, aceasta insemna: 620 CP din 10 cilindri, capacitate cilindrica de 5,2 litri si cuplu de 565 Nm disponibil intre 6.400 si 7.000 rpm (max.: 8.700 rpm). In consecinta, R8 GT accelereaza la 100 km/h in 3,4 secunde si ajunge la 200 km/h in doar 10,1 secunde. Viteza sa maxima este de 320 km/h.
O alta diferenta decisiva: noua transmisie cu 7 trepte si dublu ambreiaj, ce are nevoie de si mai putin timp pentru a schimba treptele. Datorita ajustarilor aduse rapoartelor treptelor de viteze si a vitezei mai mari asociate, noua transmisie permite o acceleratie si mai impresionanta, in toate  treptele de viteza. In plus, R8 GT beneficiaza aici si de un element de design exclusiv special: galeria de admisie este vopsita in negru.
Noul mod de condus Torque Rear
Audi Sport GmbH, care construieste R8 GT in cea mai mare parte manual la unitatea sa din Böllinger Höfe, ofera acum in premiera modul de condus Torque Rear. Astfel, deraparea este controlata pe puntea spate de sistemul de control al tractiunii (ASR). Acesta face parte din sistemul ESC. ASR are memorate sapte setari caracteristice, ce ofera diferite niveluri de asistenta. Nivelul 1 permite doar o usoara derapare, pe cand nivelul 7 permite deraparea puternica. Treapta modului Torque Rear poate fi selectata de la satelitul de operare de pe volan. Acest mod permite, de asemenea, adaptarea setarilor pe masura ce avanseaza abilitatile soferului si in concordanta cu conditiile de mers. In functie de evolutia acestor aspecte si in baza informatiilor de la senzorii de viteza ai rotilor, precum si a unghiului de virare, pozitiei pedalei de acceleratie si a treptei de viteza selectate, unitatea de comanda a motorului dozeaza in consecinta cuplul de pe puntea spate.
Less Is More
In comparatie cu R8 Coupe V10 performance RWD, au fost implementate mai multa masuri de reducere a greutatii, ce insumeaza circa 20 de kilograme. Astfel automobilul cantareste in total 1.570 kilograme (fara sofer). Un rol important in reducerea greutatii il au si jantele exclusive de 20 de inchi, ce au 10 spite si pot fi combinate cu anvelopele de inalte performante Michelin Sport Cup 2. Aceste anvelope au fost proiectate pentru utilizarea pe sosea, precum si pe pista de curse. Jantele forjate sunt extrem de usoare si au fost concepute pe baza automobilelor Audi folosite in sporturile cu motor. La scaderea masei a contribuit si sistemul de franare ceramic, ce este extrem de puternic si este inclus in dotarea standard a modelului R8 GT. La acestea se adauga si scaunele-scoica R8 si suspensiile sport performance cu bara stabilizatoare din polimer ranforsat cu fibra de carbon (CFRP). Bara stabilizatoare de pe puntea fata este realizata din plastic ranforsat cu fibra de carbon. Impreuna cu cele doua legaturi ale bielelor de cuplare ce sunt fabricate din aluminiu eloxat in rosu (protejeaza impotriva coroziunii), bara stabilizatoare reduce greutatea si optimizeaza tinuta pe drum, precum si dinamica in viraje. Optional sunt disponibile chiar si suspensiile si mai sportive R8 GT coilover. Astfel puteti ajusta in maniera individualizata pozitia caroseriei, precum si nivelurile de compresie si tractiune. La livrare, clientii care au optat pentru un R8 GT vor primi instructiunile corespunzatoare pentru ajustari, precum si instrumentele aferente.
Tinuta se ridica la nivelul statutului
Pentru a diferentia Audi R8 V10 GT RWD de restul membrilor familiei sale, acest model special este echipat cu elemente exclusive. Primul detaliu distinctiv este inscrisul negru "R8 GT" din spate. La fel si toate celelalte embleme aplicate pe automobil sunt, de asemenea, negre. Pachetul Carbon Aerokit high-gloss a fost dezvoltat in tunelul aerodinamic, pentru a asigura automobilului o stabilitate excelenta pe sosea, permitandu-i astfel viteze mai mari in viraje. Pachetul Carbon Aerokit este compus din urmatoarele elemente: splitter frontal, aplicatii la difuzoarele de aer din spate, aplicatii la pragurile laterale, elemente cW pe partile laterale ale barei de protectie spate, un difuzor si un eleron montat pe un suport tip "gat de lebada". Acest tip de montaj asigura fluxul optim de aer pe sub eleron si creste astfel eficienta aerodinamica.
In stilul predecesorului, noul R8 GT este vopsit in nuanta Suzuka Gray. Ca alternative sunt oferite si culorile exterioare Rosu Tango metalizat si Gri Daytona metalizat.
Wi la interior, Audi Sport GmbH omagiaza primul R8 GT din 2010. Astfel, interiorul este finisat intr-o combinatie atractiva de negru cu rosu. De pilda, centurile de siguranta rosii sunt disponibile doar pentru modelul R8 GT de acum 12 ani. Covorasele si scaunele-scoica R8 poarta inscrisul rosu cu negru al denumirii modelului special. Un alt detaliu rafinat: clientii isi vor gasi numarul consecutiv al exemplarului lor R8 GT pe mijlocul levierului selectorului, cu matuire partiala in insertia de carbon.

Vizualizari: 1412