In contextul unei evolutii ascendente ale economiei de piata, aceasta veste soseste insotita de o aura de normalitate, insa merita subliniat faptul ca cifra celor 228.877 de masini vandute a fost atinsa dupa numai noua luni de activitate comerciala, ceea ce inseamna ca piata auto din Romania anului 2007 este cu aproape un sfert mai mare decat cea a anului trecut.
Datele, furnizate ca de obicei de APIA, mai mentioneaza ca numarul unu in ceea ce priveste comercializarile de masini noi a fost, bineinteles, producatorul autohton Dacia, cel care a reusit sa vanda aproximativ 70.000 de unitati in perioada anterior mentionata.
Asadar, fabricantul de la
Mioveni a acaparat 30,3 procente din totalul volumului pietei auto, mult peste
Daewoo Automobile Romania, ale carui 13.000 de masini nu au fost indeajuns decat pentru 5,8 procente.
In clasamentul marcilor importate „sefi” au fost din nou partenerii celor de la Dacia,
Renault, care in primele trei trimestre ale acestui an, au reusit sa vanda peste 21.000 de masini (cu 43% mai multe ca anul trecut), pe locul doi situandu-se
Volkswagen cu 17.000 de masini (un constructor aflat si el in crestere fata de nivelul din 2006, si inca cu 60.1%).
Podiumul a fost completat de
Skoda – ale carei aproximativ 17.000 de unitati vandute au consemnat o crestere de 13,1% comparativ cu primele noua luni ale anului trecut –, iar Top 5-ul de
Opel (13.000 de autovehicule - +81,5%) si Ford (11.000 de unitati - +65,1%). Sa curga sampania...