Piata europeana regreseaza, Volkswagen nu
- 20/03/2007
-
Tags:
Fiat, Ford, Opel, Volkswagen
In luna februarie a acestui an, piata auto de pe Batranul Continent a inregistrat o scadere de 2,6% fata de de perioada similara a anului trecut, insa grupul din Wolfsburg, in ciuda succesului inregistrat de principalii rivali – Opel si Ford Europe – ramane cea mai bine vanduta marca europeana.
Se pare ca motivul principal al rezultatului negativ inregistrat la nivel european (
pe primele doua luni ale acestui an piata a scazut cu 0.6 % fata de aceeasi perioada din 2006, pana la 2.357.591 de unitati) trebuie cautat in
Germania, acolo unde modificarea TVA-ului (acesta a crescut de la 16 la 19% de la 1 ianuarie 2007) a determinat consumatorii sa cumpere masini pana in aceasta data, fapt care a determinat o
scadere a vanzarilor in primele doua luni ale anului curent cu 12.8%.
Totusi, toate acestea nu l-au impiedicat pe Volkswagen sa ocupe pozitia de lider in topul celor mai vandute marci europene, un succes egalat doar de performanta grupului FIAT, care se mandreste cu cel mai bine vandut model la nivel european in „persoana” lui Grande Punto.
Acesta a fost vandut in luna februarie in
32.059 de unitati, la 1.714 unitati de
Peugeot 207 si la 3.518 de fratele sau,
Opel Corsa. Top ten-ul a fost completat de
Renault Clio,
Ford Focus, Opel Astra,
VW Golf,
Ford Fiesta,
Fiat Panda si
VW Passat. Buturuga mica...