Piata masinilor low-cost va creste cu 70% pana in 2018
- 21/05/2008
-
Tags:
Low-cost, Rl polk, Tata nano
Dacia Logan si Tata Nano au lansat un nou trend pe piata auto: masinile super-ieftine. Nume mari precum Toyota sau Volkswagen s-au grabit sa urmeze drumul deschis de cele doua automobile si fiecare s-a apucat de lucru la un nou autovehicul low-cost. Iar piata pentru aceste masini este, slava Domnului.
Asa ca, rezultatul studiului polonezilor de la RL Polk, conform caruia piata automobilelor low-cost va creste in urmatorii 10 ani cu 70%, la 16 milioane de unitati produse la nivel mondial, nu mai mira, probabil, pe nimeni. RL Polk a luat in calcul pentru acest studiu masinile cu un pret sub pragul de 10.000 de euro, momentan stiindu-se trei astfel de modele ce urmeaza sa intre in productie in viitorul apropiat: Tata Nano, VW Up si creatia japonezilor de la Toyota, cunoscuta deocamdata sub numele de EFC.
Anul trecut, piata mondiala a masinilor ieftine si a vehiculelor comerciale usoare a crescut cu 9 procente, la 9,4 unitati.
Cea mai mare crestere a productiei de automobile low-cost este prevazuta pentru Asia, in special India, principala piata pentru Tata Nano. Mai mult de jumatate din productia masinilor low-cost va lua drumul Asiei, mai putin Japoniei. Un jucator important in acest segment va fi si Rusia, pana in 2018 in tara vecina preconizandu-se fabricarea a 1,6 milioane de autovehicule.
Potrivit RL Polk, citat de Mediafax, piata masinilor ieftine in statele cu traditie in productia auto este, de obicei, scazuta din cauza numarului mare de masini rulate, dar aflate in stare buna, scoase la vanzare - Dacia Logan fiind exceptia care confirma regula.