© 2024 Auto.ro
Pentru vechii greci, Hyperion era fiul Soarelui si... cam atat, un titan fara prea mare importanta in cea mai cunoscuta dintre mitologiile antice, insa pentru Pininfarina Rolls Royce Hyperion reprezinta cu siguranta una dintre creatiile de referinta din ultima vreme, oda adusa – la cererea colectionarului Roland Hall – maiestuoaselor modele “RR” din anii ’30.
Cu o capota interminabila si un profil de o eleganta rara, Pininfarina Hyperion are la baza platforma tehnica a unei masini privita, in egala masura, drept o capodopera a epocii moderne: Rolls Royce Drophead Coupe.
Fata de cabrioletul bazat pe Phantom insa, masina carosierului italian este lipsita de scaunele posterioare; ca urmare, cele din fata au fost impinse cu 400 in spate, Hyperion devenind un imens roadster.
Pentru a pune cat mai clar in valoare gigantica mensa capota, divizia de proiecte speciale Pininfarina – aceeasi care s-a ocupat de constructia Ferrari-ului P4/5 cu cativa ani in urma – a scurtat spatele si a extins plafonul, insa acestea sunt doar schimbarile importante pe care se pot vedea cu ochiul liber, de la distanta.
La o inspectie ceva mai amanuntita, Hyperion isi va dezvalui caroseria din fibra din carbon, iar daca il prinzi pe Roland Hall intr-o dispozitie buna pentru o sueta, el iti va dezvalui ca usile sunt fabricate din lemn masiv de catre meseriasi ce-si demonstreaza in mod normal maiestria in constructia iaht-urilor de lux.
Habitaclul, in schimb, contrasteaza puternic cu exteriorul in sensul ca a ramas practic neschimbat comparativ cu produsul de serie... cu exceptia ceasului Girard-Perrgaux special creat pentru aceasta masina, ce poate sta fie intr-un lacas “sapat” in bord, fie la mana proprietarului imediat ce acesta ii ataseaza doua cureluse.
“Ai dreptate, James – e timpul pentru o plimbarica...”