© 2024 Auto.ro
Proaspatul numar cinci mondial este probabil constructorul care vine cel mai din urma si care are deci un avantaj moral de exploatat in viitor.
Inainte insa de a incepe cursa pentru vanarea pozitiei lui Ford, Hyundai si KIA – cele doua entitati ale marelui concern coreean – trebuie sa-si contureze o imagine de marca cat mai clara. Iar KIA s-a ales cu cea a fabricantului de modele populare.
Asta nu inseamna insa ca trebuie sa priviti viitoarele masini KIA ca pe niste bunuri ieftine cu o calitate a fabricatiei direct proportionala, dupa cum nu trebuie sa va ganditi la noile Hyundai ca la potentiali substituenti ai produselor Mercedes sau BMW.
Dimpotriva: KIA va incerca (si, probabil, va si reusi) sa demonstreze ca sectorul entry-level va apartine celor care vor oferi cat mai mult la sume ce frizeaza uneori derizoriul, incepand chiar cu designul.
Fabricantul coreean si-a avertizat deja concurenta cu minunatul concept Koup, iar acum se pregateste sa furnizeze aceleasi linii proaspete si muchii taioase pe Forte, inlocuitorul lui Cerato.
Ii va urma interesantul Soul, derivatul conceptului colturos prezentat la NAIAS in 2006, ce isi va face debutul peste numai o luna la Salonul Auto de la Paris. Cu un aer de vehicul inteligent si o cutie automata cu posibilitatea schimbarii manuale a treptelor, micul hatch ar putea fi propus la un pret pozitionat sub pragul celor 10.000 de euro.
In 2011, actualul Magentis va fi inlocuit de o noua generatie, dar nu inainte ca masina sa primeasca un nou facelift la anul; intre timp, marele Opirus isi va inceta existenta peste trei ani... doar pentru a fi inlocuit de o noua masina, construita pe platforma tehnica cu tractiune fata a lui Hyundai, Azera.
Ambele modele vor urma trendul de design cu atitudine instituit de Koup si le vor face practic coreenilor intrarea in sectorul mediu al secolului XXI.
2011 va fi un an prolific pentru KIA fiindca tot atunci urmeaza sa apara si noua generatie a SUV-ului Sportage, insa doar cu un an mai devreme vom face cunostinta cu inlocuitorul lui Sorento. Mai mult ca sigur purtand acelasi nume, tot-terenul va renunta la constructia cu sasiu separat si va imbratisa solutia caroseriei monococa pentru a oferi un confort cat mai bun pe sosea.
Putinii fani ai off-road-ului nu trebuie insa sa dispere: rolul de cuceritor al sleaurilor va fi preluat intr-o buna masura de recent lansatul Borrego, un urias comercializat peste Ocean ce are o constructie similara cu a actualului Sorento si, pe deasupra, este propulsat de un motor V8. Mai mult decat atat, coreenii au incercat sa impacheteze tehnica clasica intr-un conglomerat complet de dotari, pe care au lipit un pret de baza de numai 27.000 de $.
Din pacate insa, KIA nu va avea chiar atat de mult curaj incat sa incerce ceva si cu crossover-ul KUE, prezentat sub forma de concept anul trecut la NAIAS.
Uriasul people-carrier ar fi devenit practic nava-amiral a gamei gratie motorului V8 supraalimentat de 4,6 litri si 400 CP, insa teama de criza petrolului a fost in final mai mare. Ceva ne spune insa ca si sefii lui Hyundai au avut ceva de comentat...