Plecati la tara
- 06/12/2006
-
Tags:
Volkswagen CrossTouran
Dupa CrossPolo si CrossGolf, VW exagereaza cu marimea familiei „Cross”
lansand noul CrossTouran, un MPV compact cu o suspensie inaltata cu 12
mm si numeroase aplice de caroserie menite sa scoata in evidenta un
presupus talent de tot-teren.
Il vei recunoaste imediat pe strazi,
multumita elementelor de protectie pentru bosaje, bumpere si usi,
cromului de pe gura de aerisire centrala si suportii de bagaje de pe
acoperis, sau dupa jantele cu design special, de 17 inch. In plus, vei
avea la dispozitie cateva culori suplimentare pentru exterior si
interior, iar in echiparea de serie vei beneficia standard de
echipamente precum aer conditionat, geamuri electrice, program de iarna
pentru transmisiile DSG si cea manuala cu sase rapoarte sau manere ale
franei de mana si schimbatorului de viteze imbracate in piele.
Gama de motorizari a masinii va cuprinde sase propulsoare, trei pe benzina si trei pe motorina. In prima categorie vor intra un 1,6 litri cu 102 CP si proaspata vedeta a celor din Wolfsburg, 1,4 TSI, declinat in doua variante de putere: 140 si 170 CP. Multumita tehnologiei injectiei directe si supraalimentarii mixte (atat compresor mecanic, cat si turbina), TSI reuseste sa fie cu aproape 5 secunde mai rapid pe proba 0-100 km/h comparativ cu agregatul de 1,6 litri, dar si sa consume cu 0,5 litri mai putin decat acesta. In ceea ce priveste gama diesel, aceasta este formata din arhicunoscutul 1,9 TDi de 105 CP si din la fel de celebrul 2,0 TDi, la randul sau in doua versiuni: cu 140 si 170 CP.
Ultima este doar cu 0,8 litri mai economica decat cel mai puternic TSI (7,0 l/100 km fata de 7,8 l/100 km), dar este mai slaba cu jumatate de secunda pana la 100 km/h (9,2 secunde fata de 8,7 secunde); ca urmare, CrossTouran va deveni unul din acele rare cazuri in care diesel-ul nu va renta nici in ochii celor mai putin cunoscatori...