© 2024 Auto.ro
Din pasiunea americanilor pentru motoare V8 uriase, montate pe sasiuri mai mult sau mai putin usoare, se alege praful pe zi ce trece, pe masura ce constructorii auto sunt constransi de legile ecologice sa ne spele creierele.
Noroc cu evenimente precum SEMA (oricand bucuroase sa gazduiasca creatii pe care nu le veti vedea niciodata in serie), care mai reusesc sa anihilieze din frustrarea acumulata. Iar Pontiac a adunat ceva in tot acesti ani...
Obligati sa recunoasca ca o gasca de crescatori de canguri au reusit sa fie mai buni decat ei – Pontiac G8 este, dupa cum bine stiti, un Holden Commodore stampilat cu logo-ul marcii americane –, yankeii au hotarat sa rabufneasca cu un concept-car de zile mari: un G8 GXP care face pana si dintr-un M5 sa para un biet Golf TDi.
Si asa destul de puternic inca din serie – sub capota se regaseste un V8 de 6,2 litri si 415 CP –, sedanul lui Pontiac a devenit demential gratie unui agregat LSX454 de 7,4 litri capabil de 638 CP – exact cat dezvolta si un Corvette ZR1.
Cuplul ajungi el la valoarea respectabila de 814 Nm, astfel incat ne asteptam ca anvelopele de pe puntea spate sa fie transformate in pasta dupa 2-3 burnout-uri.
Si cum sa nu le faci, cand lumea va dori sa afle ce poate un G8 echipat cu jante de 20 de inch si cu un kit aerodinamic ce iti da impresia ca tocmai a terminat o cursa de NASCAR?