Porsche completeaza linia de modele cu motor central 718 cu o masina sport, conceputa pentru placerea maxima de a conduce: noul 718 Spyder RS este omologul decapotabil al modelului 718 Cayman GT4 RS. Pentru prima data, motorul boxer cu sase cilindri, aspirat natural, de 368 kW (500 CP), de la 911 GT3 este prezent pe o masina sport decapotabila, cu motor central. Aceeasi unitate de propulsie - usoara, proiectata pentru turatii ridicate - echipeaza si masina de curse Porsche 911 GT3 Cup. Plafonul soft-top, cu actionare manuala, al modelului 718 Spyder RS, exceptional de usor si purist, pune in valoare sunetul captivant al motorului. Efectul este accentuat si mai mult de sistemul de evacuare sport, din otel inoxidabil, si de prizele de aer distinctive, de pe partile laterale, din spatele tetierelor.
Motor aspirat natural, cu turatie ridicata si constructie extrem de usoara
Grupul motopropulsor al noului 718 Spyder RS este identic cu cel al coupe-ului 718 Cayman GT4 RS. Motorul boxer cu sase cilindri, cu o cilindree de 4,0 litri, are o turatie de pana la 9.000 rpm si genereaza o putere de 368 kW (500 CP) si un cuplu maximum de 450 Newton-metri. Combinat cu o transmisie PDK cu sapte trepte, cu rapoarte scurte, motorul cu sase cilindri catapulteaza roadsterul de la 0-100 km/h in 3,4 secunde. Masina atinge pragul de 200 km/h in doar 10,9 secunde. Comparativ cu modelul 718 Spyder fara denumirea "RS", noul varf de gama nu numai ca beneficiaza de o putere suplimentara de 59 kW (80 CP), dar accelereaza pana la 100 km/h cu o jumatate de secunda mai repede. Viteza maxima este acum de 308 km/h in loc de 300 km/h. Ca orice model RS modern, noul 718 Spyder RS este disponibil exclusiv cu transmisia Porsche cu dublu ambreiaj (PDK). Aceasta cutie de viteze trece prin cele sapte trepte cu viteza fulgerului si garanteaza performante maxime. Padelele de schimbare a treptelor de viteza le permit soferilor sa isi tina mainile pe volan chiar si atunci cand schimba manual treptele de viteza. Alternativ, soferul poate folosi selectorul ergonomic de pe consola centrala. Pe langa puterea mare a motorului, greutatea mai mica a noului model contribuie, de asemenea, la imbunatatirea performantelor: la 1.410 kg, Spyder RS cantareste cu 40 kg mai putin decat 718 Spyder cu PDK si este cu cinci kg mai usor decat 718 Cayman GT4 RS, inchis. Spyder RS reprezinta cel mai recent varf de gama al liniei de modele incepute in 2016.
Aerodinamica echilibrata
Partea frontala a noului Porsche 718 Spyder RS este aproape identica cu cea a modelului 718 Cayman GT4 RS. Capota standard este realizata din CFRP si prezinta o iesire de aer larga deasupra barei de protectie. Cele doua conducte NACA imbunatatesc procesul de racire a franelor, fara a afecta negativ valoarea Cd. Lamelele laterale de la capetele exterioare ale barei de protectie sporesc forta deportanta. Buza spoilerului fata este putin mai scurta decat la 718 Cayman GT4 RS, iar impreuna cu eleronul spate mare, produce o forta deportanta totala mai mare pe Cayman si, prin urmare, necesita o buza de spoiler mai mare pentru a obtine un echilibru aerodinamic. In locul unui eleron clasic, 718 Spyder RS este montat un eleron tip coada de rata (celebrul ducktail). Toate componentele aerodinamice sunt coordonate complex. Acestea mentin echilibrul aerodinamic al masinii si asigura o stabilitate maxima a condusului la viteze mari.
Design purist, cu soft-top
Noul 718 Spyder RS este echipat cu un soft-top usor, cu un singur strat, cu actionare manuala. Designul este uimitor de compact, fiind format din doua parti: o panza si un deflector. Ambele sunt complet detasabile si pot fi depozitate impreuna, sau separat, in masina. Panza, care protejeaza impotriva razelor de soare, poate fi utilizata si ca un "Bimini top", protejand astfel soferul si pasagerul de lumina intensa a soarelui. In acest caz, habitaclul ramane in mare parte deschis in lateral si in spate. Impreuna cu deflectorul de vreme, acesta creeaza un plafon complet, care ofera o protectie eficienta impotriva ploii, atunci cand geamurile laterale sunt ridicate. Intregul plafon, inclusiv partile mecanice, cantareste doar 18,3 kg. Este cu 7,6 kg mai usor fata de 718 Spyder si cu 16,5 kg mai usor decat in cazul 718 Boxster. Soferii care doresc sa reduca inca opt kilograme din greutatea automobilului pot lasa in orice moment plafonul acasa, daca vremea permite.
Suspensie sport de cea mai mare precizie si agilitate
Sasiul modelului 718 Spyder RS preia componente de la 718 Cayman GT4 RS si 718 Spyder si este proiectat pentru o placere maxima de a conduce pe drumuri sinuoase. Acesta este dotat standard cu Porsche Active Suspension Management (PASM) cu reglaj sportiv, iar garda la sol a fost redusa cu 30 de milimetri. De asemenea, dispune de Porsche Torque Vectoring (PTV) cu diferential mecanic cu alunecare limitata, articulatie de suspensie sferica si jante de 20 de inci din aluminiu forjat. Comportamentul sasiului este caracterizat de o directie extrem de precisa, precum si de o manevrabilitate agila si neutra. Inaltimea de rulare, cambrarea, bara de urmarire si bara stabilizatoare pot fi reglate individual. In comparatie cu modelul 718 Cayman GT4 RS, ratele arcurilor si amortizoarelor au fost reduse, pentru a obtine o configuratie mai relaxata, caracteristica stilului decapotabil.
Interior axat pe performanta
Caracterul sportiv defineste si interiorul masinii: interiorul este redus la elementele esentiale, functionale si ergonomice. Volanul sport RS cu aderenta mare este imbracat in Race-Tex si prezinta un marcaj galben la ora 12. Scaunele standard de tip bucket seat sunt realizate din CFRP usor (plastic ranforsat cu fibra de carbon), cu finisaj din tesatura de carbon, si ofera un suport lateral deosebit. Husele scaunelor sunt realizate din piele neagra, in timp ce centrul perforat al scaunelor Race-Tex e vopsit intr-o culoare contrastanta, pe un fundal negru. Culorile contrastante sunt Arctic Grey sau Carmine Red. Pe tetiere este brodata sigla "Spyder RS" in culoarea corespunzatoare. Plansa de bord si ornamentele sunt acoperite cu piele. Culorile exterioare disponibile includ patru vopsele simple si trei metalice, inclusiv noul Vana-dium Grey Metallic, precum si culorile speciale Arctic Grey, Shark Blue si Ruby Star Neo.
Pachet Weissach optional si cronograf asortat
Pachetul Weissach este disponibil, de asemenea, ca optiune, pentru Spyder RS. Jantele din magneziu forjat, exceptional de usoare, optionale, pot fi comandate in combinatie cu acest pachet de echipamente. tevile de esapament sportive ale sistemului de evacuare sunt realizate din titan. Aspectul este inspirat de editia limitata 935, din 2018. Un punct de atractie vizuala in interiorul masinii este partea superioara a tabloului de bord, acoperita cu Race-Tex anti-reflex. Exclusiv pentru cumparatorii modelului Porsche 718 Spyder RS este disponibil un cronograf Porsche Design Timepieces realizat manual - un ceas de calitate superioara, produs de atelierul de orologerie Porsche din Solothurn, Elvetia. Conceputa pentru a se potrivi cu configuratia masinii, carcasa deosebit de usoara este realizata din titan, cadranul este din carbon, iar cureaua este realizata din piele. Rotorul de pe spate evoca designul jantei de pe modelul 718 Spyder RS.
"718 Spyder RS duce placerea de a conduce un autovehicul decapotabil la un alt nivel", spune Andreas Preuninger, seful GT Cars. "Combinatia dintre inconfundabilul nostru motor GT3, transmisia cu raport strans, dimensiunile compacte, greutatea redusa, suspensia de curse, optimizata pentru sosea si deschiderea maxima ofera o experienta de condus extrem de captivanta si nefiltrata."
Noul Porsche 718 Spyder RS porneste de la 168.010,15 € cu TVA si isi sarbatoreste premiera publica in iunie, in cadrul festivitatilor care marcheaza 75 de ani de Porsche Sports Cars la Stuttgart-Zuffenhausen. La scurt timp dupa aceea, isi va face aparitia la Goodwood Festival of Speed, din Anglia.