© 2024 Auto.ro
Tunerul american si-a facut deja un nume in SUA in momentul in care a anuntat ca a devenit unicul partener din aceasta tara a lui Gumpert, fabricantul teribilului supercar Apollo.
Proaspata “divizie” a companiei germane nu isi va uita insa radacinile infipte in specializarea pe masinile Porsche, iar ca o dovada in acest sens sosesc ultimele kit-uri pregatite pentru Cayenne GTS si Cayenne Turbo.
Puterea lui GTS poate creste cu 19-21 CP, iar cuplul cu 30-34 Nm (in functie de cifra octanica a benzinei folosite) doar din recalibrarea software-ului de management al motorului.
Cei mai pretentiosi pot solicita si instalarea unui sistem de admisie special, dezvoltat in-house de Evolution Motorsports, caz in care constatam o crestere de 27-29 CP, respectiv 39/42 Nm. Primul stagiu de upgradare a performantelor motorului costa 1.800 de $, in timp ce montarea sistemului de admisie EVOMS V-Flow incarca factura cu inca 695 de $.
Povestea se repeta la Cayenne Turbo, doar ca cifrele sunt altele: monstrul de 500 CP si 700 Nm castiga inca 65-70 CP si 116-126 Nm doar din “gadilarea” ECU-ului, in timp ce modificarea “aparatului respirator” duce aceste plusuri pana la valoarea de 82-91 CP si 139-149 Nm.
Natural, si preturile sunt altele: daca kit-ul pentru V-Flow costa tot 695 de $, in schimb modificarea computerului va scoate clientului din buzunar 3.500 de $.