Daca este sa ii credem pe
olandezii de la
AutoTelegraaf , atunci aceasta este una din
primele fotografii oficiale a mult-asteptatului coupe cu patru usi
Porsche Panamera.
Evident, nu este vorba de o imagine eliberata de buna voie de catre constructorul din
Zuffenhausen, ci de una scursa prin “mijloace nefiresti”, ea fiind insotita si de cateva date despre care nu trebuia sa aflam decat de maine incolo.
Asadar, marele adversar al lui
Aston Martin Rapide si al viitorului
Mercedes CLS are un
design ce seamana teribil de mult cu o versiune alungita a lui
911 Carrera, lucru care a inceput deja sa dea nastere primelor controverse.
Asa cum va informam si cu alte ocazii, masina este intr-adevar mare – chiar si pentru cei care deja s-au obisnuit cu dimensiunile lui
Cayenne –, lungimea de 4,97 si latimea de 1,93 m (inaltime 1,42 m) aproape egalandu-le pe cele ale unei
limuzine de lux. Ca atare, ne asteptam la un
interior confortabil si spatios, decorat conform pretentiilor unui model pe care si-l vor permite destul de putini oameni.
In ceea ce priveste componenta tehnica, Porsche nu s-a zgarcit la nici un capitol: Panamera va fi dotat cu
suspensie pneumatica, diferential spate cu alunecare limitata,
tractiune integrala permanenta (in functie de versiune) si o
gama de motoare in care cel mai slab agregat va fi un V6 de 300 CP.
Deasupra lui, un V8 de 4,8 litri si 400 CP va intra in
ansamblul mecanic al lui
Panamera S, in timp ce
Panamera Turbo va avea sub capota o versiune
dublu-supraalimentata a acestuia, capabila de 500 CP.
Ceva mai tarziu, Porsche va oferi si o versiune hibrida formata din
motorul V6 si un
propulsor electric, ce va indeplini rolul versiunii economice desi va avea in jur de 350 CP.
Porsche vizeaza o cifra de vanzari anuala de circa 20.000 de unitati, 20% dintre acestea, spera nemtii, urmand a fi versiuni Turbo.
La lansarea ce va avea loc la anul, Panamera nu va oferi decat posibilitatea achizitionarii unei variante S sau Turbo,
motorizarea de baza urmand a intra in catalogul de oferte ceva mai tarziu.
Daca toate vor merge conform planului, germanii spera ca cererea pentru noul lor model sa creasca la circa 50.000 de unitati anual – obiectiv perfect realizabil privit prin prisma succesului “nonconformistului” Cayenne.