Porsche Panamera: ultimele informatii
- 14/04/2007
-
Tags:
Panamera, Porsche
Pana la debutul oficial al coupe-ului cu patru usi Porsche mai sunt vreo doi ani, dar asta nu inseamna ca Panamera nu este inca de pe acum unul dintre cele mai asteptate modele.
De vazut il veti vedea asadar la Frankfurt 2009, dar auto.ro este in masura sa va ofere azi cele mai fierbinti soapte ce graviteaza in jurul a ceea ce va fi probabil un succes chiar mai mare decat a fost Cayenne.
In primul rand, mentionam ca designul masinii a fost incredintat fostului sef de profil al lui Saab, Michael Mauer, ceea ce este un lucru imbucurator; totusi, asteptati-va ca Panamera sa preia elementele de design specifice casei din Zuffenhausen, precum forma ovala a farurilor si liniile ce definesc profilul.
Coupe-ul va acea o caroserie monococa cu componente din aluminiu si un tren de rulare preluat in mare masura de la Cayenne, un compromis facut de conducere pentru a mari viteza de productie si a reduce costurile.
Din fericire insa, restul partilor mecanice, inclusiv suspensiile multilink, vor fi unice acestui model.
Panamera nu va fi deloc o masina compacta, vehiculandu-se zvonul ca lungimea se va apropia de 4,9 m. Asadar, masina va pune la dispozitie un habitaclu confortabil pentru cei patru pasageri, care vor putea calatori chiar si cu 290 km/h multumita unei game de motoare ce va include, in afara unei „baze” V6, un V8 in doua versiuni de putere (aspirat si supraalimentat) si chiar un nou V10.
Primul va fi preluat cel mai probabil de la VW (cunoscutul motor de 3,6 litri), dar el va aparea dupa ce V8-ul de 4,8 litri preluat de la Cayenne, propulsor ales sa echipeze versiunea de debut.
Mai tarziu, in Panamera va deveni primul model a unei marci sportive de lux echipat cu propulsie hibrida, V6-le anterior mentionat urmand a beneficia de ajutorul unor motoare electrice in misiunea de a reduce consumul de combustibil si nivelul noxelor. Cineva acolo sus exagereaza...