© 2024 Auto.ro
Producatorul din Wolfsburg a lansat oficial astazi in cadrul Salonului Auto de la Leipzig cea mai puternica versiune diesel a noului Volkswagen Golf, GTD, care este echipata cu acelasi propulsor 2.0TDI de pe Audi TT ce produce 170 CP la 4.200 rpm si 350 Nm de cuplu, disponibili pe o plaja de turatie cuprinsa intre 1.700 si 2.500 rpm.
Echipata cu o transmisie manuala cu sase trepte, noul VW Golf GTD poate accelera de la 0-100 km/h in 8,1 secunde si sa atinga o viteza de top de 222 km/h. In varianta cu transmisie DSG, timpul necesar sprintului de la 0 la 100 km/h este identic, insa viteza maxima este sensibil mai mica, 220 km/h.
Fratele diesel al noului Golf GTI este creditat cu un consum mixt de 5,3 l/100 km si un nivel al emisiilor de dioxid de carbon de 139 g/km. Versiunea cu DSG necesita 5,6 l/100 km si degaja in aer 147 g CO2/km.
La exterior, noul GTD pastreaza aceleasi elemente ca GTI-ul, de la care apreluat partea frontala cu noile blocuri optice, spoilerul sportiv cu proiectoare de ceata integrate, aceeasi grila a radiatorului de tip fagure cu logo-ul GTD. Aspectul agresiv al masinii este completat de acelasi eleron montat deasupra lunetei.
Noul VW Golf GTD se distinge de GTI prin cele doua tevi de esapament cromate "gemene" si nu individuale ca la fratele sau pe benzina, prin deflectorul mai putin pronuntat si prin jantele sport din aliaj cu 10 spite de 17 inch, model Seattle, care sunt imbracate cu cauciucuri de 225/45 R17. La interior, in cazul GTD-ului s-a renuntat la insertiile de culoarea rosie, fiind preferate cele gri si cromate.
Standard, noul Golf GTD vine echipat cu ESP, sase airbag-uri (inclusiv pentru genunchii soferului), sistem Climatronic, faruri de ceata, pachet de iarna (scaune incalzite, parbriz incalzit si stergatoare automate) si sistem audio RCD 210.