rss

Premiere Porsche: Cayman GT4 si 911 GT3 RS

  1. 03/03/2015
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Porsche

Porsche reafirma angajamentul companiei cu privire la sportivele pur-sange, prezentand, in premiera, la Salonul Auto de la Geneva, doua modele ultra-performante. Porsche Cayman GT4 si Porsche 911 GT3 RS sunt acum automobilele sportive de top din clasele lor, reusind cele mai rapide circuite complete la Nürburgring.

Cel mai nou membru al clasei de automobile sportive de top Porsche este Cayman GT4, primul membru din familia GT inspirat de coupe-ul cu motor central. Acesta va avea si o versiune de curse, care va fi prezentata mai tarziu, in 2015. Noul 911 GT3 RS este, in mod traditional, modelul de top din familia Porsche GT si era campion al sportivelor de serie inca de dinainte de a face parte din categoria modelelor supersport, de curse.

Automobilele sportive Porsche sunt dovezi ale transferului de tehnologie de la automobilele de cursa la cele de serie si imbina utilitatea zilnica cu performantele circuitelor de cursa. Patru din cinci posesori de automobile Porsche GT le piloteaza si pe piste. Porsche Cayman GT4 si Porsche 911 GT3 RS continua traditia Porsche de a prezenta etaloanele motorsport la expozitia auto care se desfasoara primavara, la Lac Lemans. In anii precedenti, 911 GT3, 918 Spyder si 919 Hybrid au fost prezentate, in premiera, tot la Geneva.

Elvetia a fost mereu tara cu un numar mare de sportive de la Stuttgart-Zuffenhausen: cei aproximativ opt milioane de rezidenti detin aproximativ 39.000 de automobile Porsche, peste 80% cu tractiune integrala. In 2014, 2.871 de automobile au fost livrate clientilor elvetieni, reprezentand o crestere de aproximativ 29% comparativ cu 2013. Clientii din Elvetia prefera sportivele de performanta, iar 911 Turbo si 911 GT3 reprezinta peste 40% din numarul total de automobile 911 vandute. In general, piata elvetiana indica o cerere pentru modelele Porsche cu motorizari de top si echipament optional. Automobilele vandute sunt personalizate de Porsche Exclusive. Elvetienii au demonstrat o preferinta pentru Porsche Macan Turbo, versiunea noului SUV compact care a inregistat cele mai multe vanzari.

Cel mai rapid model din segmentul GT: Porsche Cayman GT4

Odata cu prezentarea noului Cayman GT4, Porsche exploateaza dinamica de drum la sportivele cu motor central. Reusind un tur complet pe cunoscutul circuit Nürburgring in numai 7 minute si 40 de secunde, Porsche Cayman GT4 se pozitioneaza ca etalon in segmentul sau de piata. Modelul sportiv de performanta difera semnificativ de celelalte modele Cayman. Motorul de 3,8 litri provine de la 911 Carrera S si dezvolta 385 CP. Cayman GT este singurul Cayman care dezvolta forta de apasare pe ambele axe, dispunand de o bara frontala complet reproiectata cu spoiler frontal care se apropie de sosea, de o priza de aer aditionala in partea frontala a capotei si o aripa mare spate. Sasiul dispune de o garda la sol cu 30 de mm mai joasa si de un sistem de franare de dimensiuni mari, dezvoltate special pentru modelele motorsport, incluzand componente de la 911 GT3.

A cincea generatie de sportive pentru pista: 911 GT3 RS

Inca din 2003, inginerii Porsche lucreaza la o versiune RS inspirata de cel mai recent model 911 GT3 – care reprezinta cel mai inalt nivel de performanta al automobilelor sportive 911 cu motor fara supra-alimentare. Noul 911 GT3 RS reprezinta a cincea generatie a modelului sportiv ultra-performant si se pozitioneaza imediat sub sportivele de cursa puriste. Reusind un tur complet pe cunoscutul circuit Nürburgring in numai 7 minute si 20 de secunde, 911 GT3 RS este chiar mai rapid decat Porsche Carrera GT, modelul care a reusit un tur complet in 7 minute si 29 de secunde, oferind totodata utilitate zilnica, aceasta caracteristica tipica sportivelor Porsche de serie. Masina dispune de un motor de sase cilindri fara supra-alimentare cu injectie directa care dezvolta 500 CP. Sasiul si aerodinamica au fost reproiectate special pentru performanta optima pe circuitele de curse. Design-ul din materiale usoare se remarca printr-un acoperis din magneziu, plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) utilizat pentru capota, aripile frontale, capota spate si aripa spate.

Un nou etalon in clasa sa

Porsche Cayman GT4 este cel mai nou GT din familia Porsche. Configurarea motorului, a sasiului, a franelor si designul aerodinamic maximizeaza dinamica de drum; cu toate acestea, modelul de top se remarca prin versatilitatea si utilitatea zilnica, specifice coupe-urilor Porsche in doua usi. Porsche Cayman GT4 dispune de un motor boxer de 3,8 litri care dezvolta 385 CP, derivat de la motorul 911 Carrera S.

Puterea acestuia este transmisa prin cutia de viteze manuala in sase trepte fixata pe sasiu prin intermediul unor prinderi dinamice. Porsche Cayman GT4 accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 4,4 secunde, atingand o viteza maxima de 295 de km/h. Consumul de carburant in regim NEDC al noului Cayman GT4 este de 10,3 l/100km. Sasiul, care dispune de o garda la sol cu 30 de mm mai joasa si de un sistem de franare de dimensiuni mari – este alcatuit aproape in totalitate din componente de la 911 GT3.

Potrivit pentru cursele pe circuit: Primul Porsche Cayman cu forta de apasare pe ambele axe
La exterior, Porsche Cayman GT4 se diferentiaza clar de coupe-urile cu motoare centrale. Cele trei guri frontale de admisie a aerului si aripa mare spate fixa fac parte din pachetul aerodinamic construit special pentru forta de presiune. La cerere, Porsche Cayman GT4 poate fi echipat special cu dotari sportive precum un sistem cu discuri de frana ceramice PCCB, scaune scoica realizate integral pe structura de plastic armat cu fibra de carbon (CFRP), pachet personalizat Sport Chrono cu aplicatia Track Precision si pachetul Club Sport.

Interiorul noului Porsche Cayman GT4 este construit pentru a oferi soferului si pasagerului o experienta de condus memorabila. Tapiteria scaunelor sportive imbina pielea cu Alcantara, oferind un suport lateral excelent. Dimensiunile compacte ale noului volan sportiv al modelului Cayman GT4 garanteaza control ideal al directiei si un feedback direct.
Dotarile tehnice ale noilor sportive GT au la baza Porsche 911 GT3. Fiind o masina sportiva cu motor central si un exponat de varf al clasei sale, Porsche Cayman GT4 continua traditia conceptuala a modelelor GT: 904 GTS, 911 GT1, Carrera GT si 918 Spyder. Specificatiile noului model inspira de la cele ale clase GT4, care permite clientilor Porsche sa intre in segmentul de curse GT in schimbul unui pret scazut.

Modelul 911 destinat curselor


Noul Porsche 911 GT3 RS, mai mult decat oricare alt model, elimina delimitarea intre sportivele de serie si sportivele de cursa. Echipat cu maximum de tehnologie motorsport disponibila la modelele 911 de serie, 911 GT3 RS se remarca printr-un sistem de actionare, aerodinamica si design cu elemente usoare complet reproiectate, reusind o performanta care o depaseste pe cea a modelului 911 GT3. A cincea generatie de 911 GT3 RS obtine aceste rezultate depasindu-si propriile recorduri stabilite pe pistele de circuit de precedenta generatie. Reusind un tur complet la Nürburgring in numai 7 minute si 20 de secunde, Porsche Cayman GT3 RS se pozitioneaza ca etalon in segmentul sau de piata si depaseste timpul inregistrat de modelul supersport Carrera GT in 2003.

Aceasta performanta de top este rezultatul expertizei extinse a inginerilor Porsche. 911 GT3 RS dispune de un motor de 4 litri cu sase cilindri, care dezvolta 500 de CP si un cuplu de 480 Nm, combinat cu o transmisie PDK special dezvoltata. Motorul modelului 911 GT3 RS dispune de cea mai mare capacitate cilindrica si cea mai mare putere obtinuta de motoarele fara supra-alimentare, cu injectie directa, din familia 911. Modelul accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 3,3 secunde si de la 0 la 200 de km/h in 10,9 secunde. Valoarea NEDC a consumului mixt este de 12,7l/100 de km. In plus, functii precum decuplarea ambreiajului „pe liber” – similara cuplarii ambreiajului cu transmisie manuala conventionala - si limitarea vitezei prin butonul Pit Speed au fost personalizate pentru motorsport. Pe de o parte, acestea ofera pilotului mai multa libertate ca dinamica de drum si, pe de alta parte, ofera mai multa siguranta pe pistele de circuit.

Design usor: acoperis cu elemente din magneziu, aripi si capote din fibra de carbon


Noul 911 GT3 RS este emblematic in ceea ce priveste design-ul usor. Acoperisul este construit din magneziu iar aripile frontale, capota frontala si capota motorului sunt proiectate din fibra de carbon, iar alte elemente usoare de design sunt construite din materiale alternative. Astfel, modelul RS, cu o greutate de 1.420 de kg, are aproximativ cu 10 kg mai putin decat 911 GT3. In plus, acoperisul cu elemente usoare scade centrul de greutate al modelului ultra-performant, ameliorand dinamica laterala excelenta. Caroseria provine de la 911 Turbo, acest lucru demonstrand ca 911 GT3 RS este un model de cursa, cu dotari aerodinamice specifice RS. Spoilerul frontal, care se apropie foarte mult de sosea si aripa mare spate sunt elemente care contribuie la aspectul robust al modelului.

Modelul dispune de un element de design central, lat de 30 de centimetri, care se extinde peste capota CFRP si peste acoperisul din magneziu. Aceasta caracteristica stilistica aminteste de portbagajului modelelor 911 clasice, cu motoare racite cu aer, iar astazi marcheaza cele mai mari doua elemente usoare ale caroseriei noului 911 GT3 RS. In plus, modelul dispune de prize de aer arcuite, care se extind pana la sectiunea superioara a aripilor – ca la automobilele motorsport pur-sange. Acestea sporesc forta de apasare pe axul frontal.

Directia axului spate si cele mai mari anvelope din familia 911


Sasiul modelului 911 GT3 RS a fost dezvoltat pentru a maximiza dinamica de drum si precizia. Agilitatea si dinamica sunt sporite prin directia axului spate si prin sistemul Porsche Torque Vectoring Plus, cu un diferential variabil, iar bara frontala mai lata si ecartamentul asigura stabilitate de rulare superioara modelului 911 GT3. In plus, 911 GT3 RS detine cele mai mari cauciucuri dintre toate versiunile 911 standard. Astfel, modelul este mai agil in intoarceri si poate dobandi viteza mai mare in viraje.

Design-ul interior al modelului Porsche 911 GT3 RS cu elemente Alcantara se bazeaza pe modelul prezent 911 GT3. Soferul si pasagerul dispun de scaune scoica, din carbon, prezente initial la modelul 918 Spyder. 911 GT3 RS poate avea si alte dotari, precum pachetul Club Sport, care include o cusca de siguranta pozitionata in spatele scaunelor frontale, un intrerupator pentru baterie si o centura de siguranta in sase puncte de prindere pentru pilot, precum si un extinctor cu suport fix. Pachetul optional Sport Chrono integreaza si un cronometru si aplicatia Porsche Track Precision pentru smartphone-uri. Aplicatia Track Precision poate fi utilizata pentru a masura automat timpul pe circuit prin intermediul GPS-ului si pentru a loga datele pe un smartphone, luand in considerare o serie de parametri precum viteza, acceleratie laterala, acceleratie longitudinala si deceleratie. Aplicatia administreaza toate aceste date si le permite pilotilor sa le imparta si sa le compare cu alti piloti.

Vizualizari: 2189