Primele detalii concrete despre “downsizing”-ul GM
- 16/05/2008
-
Tags:
Downsizing
Cand pretul barilului este de 125 de dolari e clar ca motoarele cu cilindree mare nu prea mai au un viitor stralucit. O solutie este sa faci “downsizing”, adica sa incerci sa obtii aceeasi putere dintr-o cilindree mai mica, gratie supraalimentarii.
General Motors o apuca, deci, pe aceasta carare, bazandu-se in prima faza pe doua propulsoare: unul de 1,4 litri, alimentat cu benzina, respectiv unul de 1,6 litri ce foloseste gaz petrol lichefiat.
Ambele au patru cilindri in linie si sunt supraalimentate (cu turbine BorgWarner) pentru a compensa pentru cilindreea redusa.
Motorul mai mic dezvolta 140 de cai si consuma, in medie, doar 8 litri - mai putin decat unul aspirat de aceeasi putere. Cel dependent de GPL este usor mai potent (150 CP si 210 Nm) si cu 25% mai curat decat un agregat clasic. Acesta, se pare, va fi folosit prima oara de monovolumul Zafira, incepand cu 2009.