AvtoVAZ, constructorul rus la care
Renault detine 25% din actiuni, va lansa in 2011 primul model
Lada fabricat pe platforma
Logan. Oficialii producatorului rus se asteapta ca modelul in cauza sa aiba un succes rasunator in tara vecina, sperantele lor bazandu-se pe normele de calitate
Renault si pe faptul ca
Lada este un nume foarte cunoscut in Rusia.
Conform cotidianului francez
Le Figaro, citat de
Mediafax, in 2013 uzina
AvtoVAZ va produce 1,2 milioane de
autoturisme Lada. Grupul francez a platit in februarie 2008 un miliard de dolari pentru o participatie de 25% la
AvtoVAZ si a anuntat ca investitiile totale in aceasta tara se vor ridica la aproximativ 220 milioane de euro, principala tinta fiind modernizarea liniilor de productie.
Carlos Ghosn, presedintele Renault, si-a exprimat convingerea ca aceasta tranzactie ar urma sa conduca la formarea celui de-al treilea mare producator de
automobile la nivel global.
Primele informatii referitoare la decizia celor doua companii de
a construi un automobil Lada ce are la baza modelul Logan MCV au aparut in urma cu aproape doua luni. Conform informatiilor de atunci, rusii urmau sa plateasca grupului
Renault 100 de milioane de euro pentru licenta platformei, precum si alte 120 de milioane de euro pentru licenta a doua motoare
Renault - de 1.4 si 1.6 litri, care vor fi utilizate pentru viitoarele generatii
Lada.
Cu o capacitate de productie de 750.000 unitati anual,
AvtoVAZ este unul dintre cei mai mari producatori de
automobile din Europa si lider pe piata din Rusia, unde controleaza circa 70% din productia locala. Grupul rus produce 14 modele pe sase segmente, printre care
Lada Kalina,
Lada Priora si
Lada 4?4, si mai detine un joint-venture cu
General Motors, impreuna cu care fabrica vehiculele
Chevrolet Niva si
Viva.