rss

Producatorii germani sustin ideea limitarii noxelor in functie de greutatea masinii

  1. 15/08/2007
  2. Tags: Limitarea noxelor
Noua lege privind emisia medie de noxe raportata la flota unui producator auto european, adoptata cu ceva vreme in urma de Comisia Europeana, este clar in dezavantajul producatorilor germani, mari specialisti in realizarea unor automobile puternice si rapide, a caror forta este atat de necesara pe celebrele autobahn.

Conform organismului european, pana in 2012 nivelul maxim admis pentru emisia medie de dioxid de carbon a unei flote de modele nu trebuie sa depaseasca 130 g/km (in prezent 160 g/km), insa acum exista o propunere, sustinuta din plin de nemti, care introduce in ecuatie greutatea masinilor.

Cei mai mari fani ai noii propuneri sunt evident producatorii de lux, Mercedes, BMW, Audi, Porsche si chiar Volkswagen fiind vadit deranjati de avantajul de care beneficiaza rivalii francezi si italieni, producatori specializati in masini mici si economice, potrivit actualului statut al legii.

CEO-ul lui Audi, Rupert Stadler, a laudat deja vestile care spun ca Comisia Europeana se gandeste la masurarea standardelor privind emisiile de CO2 pe baza masei masinii si nu pe cea a emanatiilor medii la nivelul flotei, entuziasmul sau fiind sustinut si de ceilalti fabricanti premium care au mentionat ca laboratoarele lor dezvolta deja solutii de reducere a poluarii, ca semn al acceptiunii ca lucrurile trebuie sa se schimbe.
Vizualizari: 945