© 2024 Auto.ro
Constructorul britanic a confirmat ca va introduce in productia de serie conceptul LRX, dar acesta va purta logo-ul Range Rover. Fotografia principala, data publicitatii de cei de la Land Rover, este in fapt o prima imagine prelucrata digital ce prefigureaza aspectul viitorului LRX.
Viitorul soft-roader, asa cum este denumit de englezi, va putea fi produs in serie datorita unui ajutor de 27 de milioane de lire sterline acordat de Guvernul Angliei. Astfel, va putea fi dus la bun sfarsit un proiect ale carui costuri totale de productie se ridica la 400 de milioane de lire sterline
In aceasta prima poza prelucrata digital se pot observa cateva schimbari de ordin vizual comparativ cu prototipul LRX (foto jos) prezentat anul trecut, la Salonul Auto de la Detroit. Astfel, modelul de serie va fi mai inalt si va oferi si o versiune in 5 usi - exact cum cu conceptul Range Rover Stormer, aratat la Detroit in 2004, a fost transpus in modelul de serie Range Rover Sport.
Noul LRX va fi cel mai mic, cel mai usor si cel mai eficient vehicul Land Roverdin cate au fost produse pana acum, iar pretul se va situa undeva in jurul valorii de 30.000 de lire sterline. Modelul va oferi un nivel ridicat de dotari de lux plus capabilitati off-road gratie celebrei tehnologii 4x4 de la Land Rover.
In afara paletei largi de materiale usoare care vor fi folosite pentru reducerea costurilor, noul Range Rover LRX va beneficia de cea mai noua tehnologie hibrida e-Terrain a companiei britanice. Aceasta combina un motor diesel extrem de eficient si unul electric, tehnologie Stop-Start, precum si un sistem similar cu KERS-ul din Formula 1, al carui scop este stocarea energiei produsa pe perioadele de franare pentru a o elibera pe perioadele de acceleratie care va face ca masina sa consuma doar 3,9 l/100 km si sa degaje in aer sub 120 grame de dioxid de carbon per kilometru.
Productia noului Range Rover LRX va incepe in cursul anului 2010 la fabrica din Halewood (nord-vestul Angliei).