La finalul saptamanii trecute,
Ferrari a organizat o
licitatie prin intermediul casei
Sotheby in urma careia
marca din Maranello a obtinut numai putin de
50 de milioane de dolari.
Insa, dintre masinile de
Formula 1 moderne si gramada de
componente scoase la “strigare”, s-a desprins clar un model
330 TRI/FM din 1962, care a devenit
cel mai scump Ferrari din istorie.
Masina a castigat cursa de la
Le Mans acum
45 de ani si pe ea s-au batut multi participanti, dar, in final, castigator a fost un
anonim care a licitat prin telefon si care a fost de acrod sa plateasca
9,3 milioane de dolari pentru a intra in posesia acestei franturi de
istorie automobilistica.
Practic, acest
Testa Rossa Spider a fost la un pas sa-i sufle titlul lui
Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe care, in 1987, a stabilit
recordul mondial al celei mai scumpe masini vandute vreodata dupa ce japonezul care a castigat licitatia a anuntat ca va plati
11 milioane de dolari pe masina.
La evenimentul organizat de Ferrari si Sotheby s-au mai vandut, printre altele, ultima masina in care a concurat Michael Schumacher pentru aproape 2,3 milioane de $, monopostul din 2003 al aceluiasi pilot pentru putin peste 2 milioane de $ si un bolid din 1983, pentru 560.000 de $.
Nici piesele nu au stat rau la capitolul incasari, desi, pe langa sumele de mai sus, sunt adevarate
mizilicuri: un volan al masinii din
2005 s-a vandut pentru
85.000 de $, un
motor V10 al celei din 2004 pentru
62.000 de $, in timp ce o
casca cu autograf de la Michael Schumacher si-a gasit un nou stapan contra a numai
30.000 de $.