rss

Renault Group isi continua cresterea in segmentele creatoare de valoare

  1. 24/07/2023

Vanzarile mondiale ale Renault Group s-au ridicat la 1.133.667 vehicule in primul semestru al anului 2023, in crestere cu 13 % fata de perioada similara a anului 2022. In Europa, vanzarile grupului au crescut cu 24 % pe o piata in crestere cu 17%. 
Marca Renault a inregistrat o crestere de 12 %, depasind 772.000 vehicule in primul semestru din 2023. In Europa, vanzarile Renault au crescut cu 21 %, pana la 503.242 unitati, asigurand revenirea marcii pe locul al doilea in clasamentul european.
Vanzarile Dacia au crescut in acelasi interval cu 24 %, la peste 345.000 de unitati.
Marca Alpine isi confirma si ea ascensiunea: volumul inmatricularilor a crescut cu 9%, depasind 1.800 de unitati. Inceputul de an a fost marcat de lansarea cu succes a doua serii limitate: Alpine A110 San Remo 73 si Alpine A110 R Le Mans.
Politica comerciala a Grupului, orientata spre crearea de valoare, continua pe canalele cele mai rentabile: vanzari catre persoane fizice, versiuni varf de gama si modele din segmentul C.
Vanzarile catre persoane fizice reprezinta 65 % din totalul livrarilor pe principalele 5 piete europene ale Grupului: 
  • La nivel european, peste 50% din vanzarile marcii Renault se realizeaza catre persoane fizice.
  • Dacia ocupa locul al doilea in clasamentul vanzarilor in segmentul de retail la nivel european, in crestere cu 29 % fata de rezultatul inregistrat in primul semestru al anului 2022. Cu 138.978 unitati vandute, Dacia Sandero inregistreaza o crestere cu 23,5 % a inmatricularilor fata de primul semestru al anului 2022 si ramane cel mai vandut model in segmentul de retail din Europa.
In segmentul C la nivel european, marca Renault inregistreaza o crestere cu 42 % fata de primul semestru al anului 2022, datorita succesului modelelor Arkana, Austral si Megane E-TECH electric:
  • Renault Arkana inregistreaza aproape 42.000 de unitati vandute, din care 55 % in versiunea E TECH. 
  • Renault Austral a fost comercializat in aproape 40.000 de exemplare la nivel european, din care 65 % in versiune hibrida si 60 % in echipari superioare ale gamei. 
  • Renault Megane E-TECH electric a inregistrat peste 23.000 de unitati vandute in intervalul de referinta, din care peste 70 % au fost reprezentate de versiunile superioare ale gamei si 80 % de motorizarea cea mai puternica. Megane E-TECH electric este cel mai vandut model electric de segment C pe piata franceza. 
Renault Group isi continua ofensiva pe piata electrica: 
  • Vanzarile de autoturisme electrificate  ale marcii Renault au crescut cu 18 % , ajungand sa reprezinte 37 % din totalul vanzarilor de vehicule de persoane ale marcii la nivel european. Vehiculele 100 % electrice reprezinta 11 % din vanzarile de autoturisme in Europa.  
  • Lansata in ianuarie 2023, versiunea Jogger Hybrid 140 inregistreaza deja peste 25 % din comenzile modelului de familie al marcii Dacia. 
  • Dacia Spring a inregistrat peste 27.000 de unitati vandute in Europa in primul semestru al anului si se mentine in Top 3 cele mai vandute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa. 
  • La sfarsitul lunii iunie 2023, portofoliul de comenzi al Grupului in Europa acoperea 3,4 luni de vanzari, superior obiectivului anuntat pentru intregul an (2 luni), chiar in conditiile scaderii cu 30 % a pietei auto fata de nivelul din 2019. 

Vizualizari: 805