Cu ocazia Salonului Agrar International desfasurat in aceste momente la Paris, producatorul francez si-a reafirmat interesul fata de combustibilii alternativi prezentand un Megane ce poate fi alimentat si cu bioetanol (E85) si un motor diesel 1,5 dCi de 85 CP, capabil sa mearga cu biodiesel (B30).
Numarul unu din
Hexagon considera aceste
surse de energie ca fiind unele dintre cele eficiente modalitati de a reduce
poluarea la nivel mondial, date fiind avantajele oferite de
emisiile poluante mult mai mici (E85 arunca cu pana la
70% mai putin dioxid de carbon in atmosfera decat
benzina), reinnoirea permanenta a acestora si de faptul ca pot fi produse folosind
resursele de munca locale (asadar, o cantitate insemnata de
noxe poate fi eliminata prin simplul fapt ca acesti combustibili nu mai trebuiesc transportati dintr-un loc intr-altul).
Si pentru a dovedi ca nu doar gura e de ei, sunt decisi sa lanseze in aceasta vara un
Megane propulsat de un
motor de 1,6 litri consumator de E85, capabil sa dezvolte
110 CP.
Construit avand la baza clasicul „unu-sase” pe benzina, agregatul are
sistemul de injectie schimbat in totalitate (
injectoare,
bujii si
computerul de management), dar si
pistoanele,
supapele si scaunele acestora.
Dezvoltarea sa a fost posibila multumita experientei acumulata de
Renault in
Brazilia, acolo unde vinde deja masini ce functioneaza cu etanol
E100 (etanol pur).
„
50% din masinile produse de Renault in
Europa pana in
2009 vor putea folosi drept
combustibil E85” spun specialistii constructorului francez, care nu a uitat la acest salon de
fanii diesel: dupa ce anul trecut a lansat doua versiuni de vehicule utilitare capabile sa foloseasca
biodiesel –
Trafic 2.0 dCi si
Master 2,5 dCi –, acum au aratat versiunea consumatoare de
B30 a motorului de
1,5 litri dCi, destinat autotursimelor.
In aceasta directie, telul lui Renault este si mai ambitios:
pana in acelasi an 2009, toate masinile diesel din gama sa de produse vor putea functiona cu B30, un combustibil ce reduce
emisiile de dioxid de carbon cu pana la 20% fata de motorina obisnuita.