rss

Renault pluseaza in cursa biocombustibilior

  1. 26/02/2007
  2. Tags: Bioetanol, Diesel, Renault
Cu ocazia Salonului Agrar International desfasurat in aceste momente la Paris, producatorul francez si-a reafirmat interesul fata de combustibilii alternativi prezentand un Megane ce poate fi alimentat si cu bioetanol (E85) si un motor diesel 1,5 dCi de 85 CP, capabil sa mearga cu biodiesel (B30).

Numarul unu din Hexagon considera aceste surse de energie ca fiind unele dintre cele eficiente modalitati de a reduce poluarea la nivel mondial, date fiind avantajele oferite de emisiile poluante mult mai mici (E85 arunca cu pana la 70% mai putin dioxid de carbon in atmosfera decat benzina), reinnoirea permanenta a acestora si de faptul ca pot fi produse folosind resursele de munca locale (asadar, o cantitate insemnata de noxe poate fi eliminata prin simplul fapt ca acesti combustibili nu mai trebuiesc transportati dintr-un loc intr-altul).

Si pentru a dovedi ca nu doar gura e de ei, sunt decisi sa lanseze in aceasta vara un Megane propulsat de un motor de 1,6 litri consumator de E85, capabil sa dezvolte 110 CP.

Construit avand la baza clasicul „unu-sase” pe benzina, agregatul are sistemul de injectie schimbat in totalitate (injectoare, bujii si computerul de management), dar si pistoanele, supapele si scaunele acestora.

Dezvoltarea sa a fost posibila multumita experientei acumulata de Renault in Brazilia, acolo unde vinde deja masini ce functioneaza cu etanol E100 (etanol pur).

50% din masinile produse de Renault in Europa pana in 2009 vor putea folosi drept combustibil E85” spun specialistii constructorului francez, care nu a uitat la acest salon de fanii diesel: dupa ce anul trecut a lansat doua versiuni de vehicule utilitare capabile sa foloseasca biodiesel  – Trafic 2.0 dCi si Master 2,5 dCi –, acum au aratat versiunea  consumatoare de B30 a motorului de 1,5 litri dCi, destinat autotursimelor.

In aceasta directie, telul lui Renault este si mai ambitios: pana in acelasi an 2009, toate masinile  diesel din gama sa de produse vor putea functiona cu B30, un combustibil ce reduce emisiile de dioxid de carbon cu pana la 20% fata de motorina obisnuita.
Vizualizari: 1220