Noua generatie de
modele mini a constructorului francez a inceput productia la fabrica
Novo Mesto din
Slovenia, dupa ce
Renault a investit
400 de milioane de euro si a angajat
700 de oameni antrenati la standardele sale.
Twingo se va fabrica alaturi de
Clio II, cu care imparte multe dintre componente.
Investitia celor din
Hexagon a inclus o presa pentru realizarea
componentelor de caroserie de mari dimensiuni, un echipament special pentru
tratarea caroseriilor si chiar si un
circuit de testare acoperit.
Apoi, in ceea ce priveste resursele umane, cei
700 de lucratori suplimentari au ridicat numarul total de oameni implicati in
procesul de fabricare al celor doua modele la 3.000 (din luna mai se va lucra in trei schimburi), astfel incat Renault se asteapta ca pe portile uzinei
Novo Mesto sa iasa anual circa
210.000 de masini.
Insistenta cu care francezii investesc in Slovenia nu este intamplatoare: unul din obiectivele lui Twingo este plasarea in primii trei clasati din segment in ceea ce priveste calitatea fabricatiei, iar fostii iugoslavi s-au dovedit foarte buni la acest capitol.
Ex-vecinii nostri l-au asezat pe
Clio II (construit exclusiv in aceasta tara incepand cu
2005) in acest top in
Franta pe segmentul sau si, in plus, au dovedit de ce sunt capabili chiar cu noul Twingo: cand aprobarea privind fabricarea acestei masini a fost obtinuta in
2007,
numarul defectelor observate a fost la jumatate comparativ cu cele ale lui Modus sau Clio III in aceeasi faza de proiectare.
Nu le facem reclama, dar nu putem sa nu ne gandim daca nu cumva
blamarea importurilor devine uneori exagerata...