Nici nu a terminat bine de gadilat
cel mai rapid Mercedes produs in aceste momente,
SLR McLaren, ca
boss-ul lui Renntech, Hartmuth Feyhl, s-a decis ca nu ar fi rau ca
limuzinele de lux bilndate ale casei din
Stuttgart sa primeasca cateva imbunatatiri.
De fapt, domnul Feyhl nu este deloc multumit de rezultatul numit
S600 Guard – uriasul ar fi trebuit sa fie mult mai agil, chiar si cu
jumatate de tona de blindaj in plus.
Logica fostului angajat
AMG nu este rea deloc: “Nu conteaza cata armura ai, ea iti asigura doar timpul necesar pentru a scapa. Nu poti sta pe loc asteptand ca
tipii rai sa ramana fara gloante, iar 500 kg de armura nu iti vor fi de mare ajutor cand vei dori sa scapi de ei”, spune Feyhl.
Cu alte cuvinte, era nevoie de un
upgrade serios pentru cel mai mare si mai solid Mercedes din batatura
DaimlerChrysler, iar pentru a-l duce la bun sfarsit,
inginerii lui Renntech au colaborat cu specialistii lui
INKAS, o companie specializata in fabricarea de
vehicule blindate si
seifuri de banca.
“Am privit situatia impreuna si am ajuns la concluzia ca, daca tu sau familia ta se afla in pericol, ai la dispozitie doar cateva secunde pentru a scapa”, continua Feyhl. “Pentru asta, masina are nevoie de mai multa putere si un sistem mai bun de racire pentru a iesi dintr-o asemenea situatie, dar si frane si suspensii mai bune pentru a se descurca cu plusul de greutate pe viraje si in timpul manevrelor defensive”.
Este exact ceea ce a adus tunerul american acestei masini: un
motor V12 biturbo impins catre
640 CP si 1.051 Nm, ale carui turbine sunt racite de un
sistem intercooler cu o pompa mai eficienta, un
sistem de franare cu discuri de 386 mm pe fata si 356 mm pe spate, plus un set de
anvelope runflat, ce-i vor permite soferului sa conduca pentru o buna bucata de timp chiar si dupa ce ele au fost perforate.
Safe and sound…