© 2024 Auto.ro
Si pentru Opel, Volkswagen si Skoda anul 2011 a fost plin de evenimente. Daca primul producator auto a insistat cu versiunile de performanta si imbunatatirea modelelor existente, cea mai importanta lansare a celorlalti doi a fost duo-ul Up/Citigo.
Opel
Opel a inceput anul prin prezentarea versiunii de serie a modelului electric cu autonomie extinsa Ampera. Evenimentul de lansare a avut loc la Salonul Auto de la Geneva si a punctat debutul geamanului european al lui Chevrolet Volt pe piata europeana.
Noul Opel Ampera este pus in miscare de acelasi sistem de propulsie electric, ce dezvolta 150 CP si un cuplu maxim de 370 Nm. Reincarcarea bateriilor se poate face la o priza normala, trei ore de reincarcare fiind suficiente pentru a asigura o autonomie de 80 km. Pentru un plus de 450 km, sare in ajutor unitatii electrice un motor pe benzina cu rol de generator.
Cu un rol important in strategia globala a constructorului auto, este lansata pe piata din Romania versiunea cu facelift a citadinei Corsa. Pe langa modificarile de ordin estetic, masina este propusa cu o gama de motorizari mai puternice, dar si mai economice.
O noutate absoluta este reprezentata de noul CDTI de 1.3 litri si 95 CP, care propulseaza versiunea ecoFLEX a lui Corsa. Sistemul Start &Stop intra in standard, inregistrand in aceasta configuratie un consum mediu de doar 3,5 litri la suta de kilometri.
Producatorul auto a lansat, pe langa versiunea de inalta performanta OPC, editia speciala Corsa OPC Nürburgring Edition. Limitata la un numar de 500 de exemplare, aceasta versiune beneficiaza de un plus de 18 CP fata de traditionalul Corsa OPC.
In toamna, casa auto a adus la Salonul Auto de la Frankfurt noile Astra GTC coupe, Zafira Tourer si noua generatie Combo.
Versiunea coupe a modelului Astra este dotata cu un sasiu cu inalta tehnologie cu suspensie fata HiPerStrut, suspensie spate cu brat Watt, sisteme de asistenta a soferului, bazate pe cea de-a doua generatie a camerei frontale Opel Eye, si cu noul sistem de faruri adaptive Bi-Xenon. Modelul are un pret de pornire pe piata din Romania de 18.990 euro cu TVA inclus.
Gandita pentru pasionatii auto si doritorii de adrenalina, versiunea de inalta performanta Astra OPC, realizata pe baza mecanica GTC, este este pusa in miscare de un motor de 2,0 litri cu injectie directa, de 280 CP si un cuplu maxim de 400 Nm.
Volkswagen
Principala noutate VW pregatita pentru Salonul Auto de la Geneva din luna martie a fost noul Golf Cabriolet, lansat pe piata din Romania ulterior, la un tarif de baza de 21.056 euro, cu TVA inclus. Modelul nu surprinde foarte mult la capitolul design, urmarind linia fireasca a gamei VW.
Decapotabila este oferita cu aceeasi gama de motorizari generoasa ca si varianta hatchback, care variaza de la 105 la 210 CP, atat pe benzina TSI, cat si turbodieseluri TDI.
Cu scopul precis de a convinge si clientela masculina, producatorul auto a lansat noul Beetle, descris de casa auto ca fiind “mai dinamic, mai masculin”. Celebra "Broscuta" este oferita pe plan local cu doua motorizari pe benzina si una diesel, la un pret de baza de 15.460 Euro, cu TVA inclus.
Volkswagen a lansat anul acesta noul Up!, frate de platforma cu noile Skoda Citigo si Seat Mii. Dezvoltat pe arhitectura modulara MQB, care va da ulterior nastere viitoarelor Polo, Golf si Passat, modelul este oferit cu o gama de motorizari ce include noul propulsor cu trei cilindri de 1,0 litru, in doua versiuni de putere: de 60 si de 75 CP. Avand ca principal atuu consumul, city car-ul promite un consum de numai 4,2/100 km.
Constructorul auto face o miscare de marketing importanta si schimba denumirea modelului Passat CC in CC. Autoturismul a fost lansat oficial la Salonul Auto de la Los Angeles, fiind aliniat la noua directie stilistica a producatorului.
Skoda
In prima luna anului, Skoda a lansat pe piata din Romania noua Octavia Tour, disponibila in caroserie sedan si combi. Constructorul ceh, subsidiar al grupului VW, ofera in dotarea standard airbag-uri pentru sofer si pasager, ABS, servodirectie, inchidere centralizata, oglinzi retrovizoare laterale reglabile electric si scaun sofer reglabil pe inaltime.
Luna martie a adus pentru Skoda un nou logo si o noua filosofie de design, prezentate publicului cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
La Frankfurt, producatorul auto a lansat Mission L Concept, prototip ce anticipa un nou model, si versiunile GreenLine si Green tec ale tuturor modelelor Skoda. Cele doua pachete include tehnologii de economisire a carburantului si de reducere a emisiilor de noxe precum sistemul Start &Stop, sistemul de recuperare a energiei pierdute la franare, anvelope cu rezistenta redusa la rulare si modificari pentru imbunatatirea aerodinamicii.
Cel mai nou membru al gamei Skoda, noul Citigo face parte din trio-ul VW Up!, Skoda Citigo si Seat Mii, toate construite pe aceeasi baza mecanica. Diferentele stilistice intre cele trei modele sunt de ordin estetic si de dotari, modificarile fiind vizibile mai ales in zona frontala.
In ciuda dimensiunilor, modelul ofera un spatiu pentru bagaje generos pentru clasa sa, 251 litri, mai mult decat rivalii Peugeot 107, Citroen C1 si Toyota Aygo.