Foarte rar vin vesti bune de la
Lancia, dar cand se intampla asta, e
zi de sarbatoare pentru fanii marcii.
Asa se va intampla probabil si in perioada urmatoare, dupa ce
FIAT a decis sa readuca in actualitate nume celebre precum
Aurelia si
Delta.
Primul dintre cele doua nume are o
vechime de 57 de ani si este considerat de majoritatea specialistilor ca definind
primul Gran Tursimo adevarat din istoria automobilului.
Acea masina, desenata de
Vittorio Jano si produsa intre 1950 si 1958 a avut
trei variante de caroserie (coupe, cabrio si sedan cu patru usi), dar noua
Lancia Aurelia va fi cel mai probabil un
coupe-cabrio ce va rivaliza cu masini de calibrul lui
Jaguar XK,
BMW Serie 6 Cabrio si
Lexus SC 430.
Din punct de vedere tehnic, masina se va baza pe mecanica lui Maserati GranTurismo, ceea ce inseamna din start motor V8 si tractiune pe rotile din spate. Mai multe informatii vom avea insa in maxim opt luni, cand se presupune ca masina va fi prezentat la salonul auto de la Geneva.
In ceea ce priveste celalat nume, el nu mai are nevoie de nici o prezentare; tot ce speram este ca noua masina care il va purta sa se ridice cat de cat la nivelul celei care a dat campioni mondiali in
WRC.
Anuntata inca din septembrie anul trecut, despre
noua Delta stim acum ca va fi construita pe
platforma tehnica a lui FIAT Bravo, ceea ce inseamna ca sigur va avea
tractiune fata si o gama variata de motoare pe benzina si diesel.
Pentru a nu mai repeta insa greseala din 1993 cu
Nuova Delta, ar fi bine ca, in noianul de versiuni de familie, sa lumineze si firmamentul unei
“Integrale”.