rss

Revolutia dinamica

  1. 30/03/2007
  2. Tags: Dynamic performance control
Dynamic Performance Control este un sistem de control al trenului de rulare si al sasiului, care ofera soferului o experienta mai intensa, dar in acelasi timp mult mai sigura atunci cind se afla la volanul masinii.

Acesta a fost creat de BMW si ofera o imbunatatire substantiala a dinamicii masinii.

Termenul Dynamic Performance Control se refera la un sistem ce serveste la distribuirea infinita a fortelor de tractiune catre rotile din spate, indiferent de puterea furnizata de motor.
 
Pentru a obtine acest efect, treapta cea mai mare de viteza este combinata cu doua seturi suprapuse de pinioane, si doua frine controlate elecronic, care servesc la varierea continua a distributiei, de altfel simetrice, a fortelor de tractiune, atunci cind se ruleaza in linie dreapta.

Diferentele dintre fortele generate in acest mod pot ajunge chiar la 1.800 Nm, obtinindu-se astfel o imbunatatire substantiala a comportamentului si preciziei sistemului de directie, al stabilitatii si a tractiunii in general.

In acelasi timp, directia raspunde mult mai direct manevrelor, soferul fiind nevoit sa intervina cu corectii de traiectorie mult mai rar, iar sistemele electronice de control sunt "chemate" mult mai rar sa intervina in stabilizarea automobilului.
Vizualizari: 714