© 2024 Auto.ro
Unul dintre cele mai neplacute lucruri care ti se pot intampla atunci cand ai de dus o lupta surda cu un inamic sau chiar doi este sa primesti lovituri de unde nici nu te astepti. Chestia asta este cu atat mai enervanta daca ele vin atat de departe, incat nu prea ai cum sa le tii sub un oarecare control, o situatie in care se va afla cat de curand Audi RS6.
Cand Cadillac CTS-V si-a facut aparitia pe piata cu cei 550 CP sub capota, se poate spune ca nemtilor le-a trecut glontul pe la ureche, insa la debutul lui Vauxhall VXR8, este posbil sa asistam la o lovitura in plin.
Scapat deocamdata de concurenta de pe Batranul Continent (atat BMW M5 si Mercedes E 63 AMG sunt sensibili mai lenti decat monstrul mecanic al lui Audi), RS6 se va vedea pus fata in fata, incepand cu luna septembrie, cu noua versiune de top a sedanului de clasa mare australian Holden/Vauxhall Commodore, creata de tunerul de casa HSV si numita VXR8.
Originile sale trebuiesc cautate in conceptul W427 dezvaluit luna trecuta la Salonul Auto de la Melbourne de catre aceeasi ingineri neobositi de la HSV, care avea sub capota motorul V8 LS7 de sapte litri cilindree ce a facut deja furori pe Corvette Z06.
Spre deosebire insa de coupe-ul american, pe sedan-ul de la Antipozi el va dezvolta 570 CP si 640 Nm de cuplu, buni pentru un sprint 0-100 km/h in doar 4,5 secunde (viteza maxima va fi limitata electronic la 250 km/h) – exact cat sa ii permita un raid in teritoriul trio-ului de limuzine germane supersportive.
Si asta nu este tot: masina va fi dotata cu spoiler-e din fibra de carbon, jante ultrausoare de 20 de inch, diferential cu alunecare limitata, suspensii mangetoreologice si cutie de viteze mauala cu sase trepte.
Iar partea cea mai buna abia acum vine: masina va fi disponibila si in Marea Britanie (asta e, va trebui sa obisnuiti cu volanul pe dreapta), la un pret de numai 55.000 de lire sterline. Adica echivalentul a 69.000 de euro, cu vreo 20.000 de euro mai ieftin ca un M5…