© 2024 Auto.ro
Ministerul Transporturilor anunta la finalul lui 2017 ca in urmatoarele 12 luni intentioneaza sa inaugureze peste 150 de kilometri de autostrada. Din planul acesta indraznet face parte si lotul 3 din Autostrada Sebes - Turda, cu o lungime de 12,5 kilometri, finalizat inca din 2016.
Acesta trebuia dat in folosinta in ianuarie 2018, insa evenimentul a fost deja amanat pana cel putin in luna martie. Oficialii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au explicat ca acest tronson are doua probleme majore de executie.
Mai exact, pe cei 12,5 kilometri sunt anumite portiuni unde bretelele de acces pe autostrada au o latime de numai 2 metri, desi potrivit legislatiei ar trebui sa aiba 3,75 metri. Oficialii CNAIR recunosc ca "Cu greu incape un Duster pe unele dintre bretele."
In plus, specialistii veniti la fata locului au aratat ca in unele zone, asfaltul este extrem de alunecos din cauza materialelor folosite in cadrul procesului de constructie. "Vorbim de exces de bitum, de probleme legate de rugozitate, adica de aderenta in sine a asfaltului, elemente de planeitate executate neconform," a precizat Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR.
Anul acesta, romanii ar trebui sa circule pe loturile 1 si 2 de pe segmentul Targu Mures - Ogra al autostrazii A3 (19,9 km), pe loturile 1, 2 si 3 de pe segmentul Ogra - Campia Turzii al aceleiasi autostrazi (37,2 km), pe loturile 3 si 4 de pe segmentul Lugoj - Deva al autostrazii A1 (43,2 km), pe loturile 3 si 4 de pe segmentul Sebes - Turda al autostrazii A10 (41,3 km), pe potiunea Gilau - Nedeselu (9 km), sau pe cei 3 kilometri au inceputului de autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti.