© 2024 Auto.ro
Dealerii romani de autoturisme nu vor oferi preturi mai mici decat cele din prezent, potrivit unor reprezentanti ai industriei.
Desi piata auto este in plin declin, iar in alte tari europene se fac reduceri incredibile, fiind cazuri in care se ofera chiar doua masini la pretul uneia singure, in Romania dealerii se arata increzatori in viitor.
Astfel, acestia nu intentioneaza sa mai faca reduceri, sub nivelul celor de acum, sustinand ca acest lucru ar duce la o pierdere in materie de calitate.
"Toata lumea crede ca se va ajunge la reduceri de pana la 80%, dar acest lucru este exclus.
Toti importatorii si-au repozitionat brandurile pe piata si nu vor
oferi reduceri mai mari decat in prezent," a declarat Matei Albulescu,
brand manager pentru Volkswagen, in cadrul Porsche Romania.
El a adaugat ca imaginea unui brand este mult mai importanta decat conditiile economice actuale, iar o reducere a preturilor ar duce la o scadere a calitatii.
Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile
(APIA), vanzarile de autovehicule au inregistrat, in prima luna din
acest an, un declin de 65 de procente, fiind cea mai puternica din ultimii zece ani.
Aceasta scadere i-a determinat pe dealerii de masini sa vina cu reduceri de aproximativ 30 de procente in moneda euro, sperand sa reduca stocurile adunate. In termeni reali, adica in moneda nationala, reducerile nu sunt foarte pronuntate.
Avia Motors, de exemplu, ofera discounturi de 1.000 - 2.000 de euro pentru masinile Skoda, iar Auto Italia chiar si de 4.000 de euro pentru Alfa Romeo, potrivit informatiilor afisate pe site-urile companiilor.
Potrivit lui Albulescu, o reducere cat de mica, de 100 de euro, de exemplu, il poate costa destul de mult pe dealer, desi pentru client nu inseamna mare lucru. "La 20.000 de masini, inseamna doua milioane de euro, ceea ce reprezinta o investitie intr-un nou service sau un nou centru," a spus el.
De asemenea, reprezentantii industriei sunt de parere ca nici un discount, oricat de mare, nu va invinge "psihoza generala" care a condus la scaderea pietei.
In acelasi timp, preturile reduse pot duce la denigrarea numelor unor
marci din segmentul premium, chiar daca pot creste vanzarile pe termen
scurt.
Sursa: Ziare.com