Intentia romanilor de a achizitiona autoturisme in perioada urmatoare a scazut cu 12%. Totusi, principala optiune de achizitie a unei masini noi in perioada urmatoare este Dacia, in timp ce in cazul masinilor rulate, Volkswagen ocupa in continuare locul intai in topul masinilor second hand dorite, conform studiului realizat de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown.
Piata auto din Romania se confrunta ca o scadere de 12 procente a intentiei de achizitie de masini, in urmatoarea perioada. S-a diminuat atat intentia de cumparare a masinilor rulate cu 10%, cat si intentia de cumparare a masinilor noi cu 2%.
Principala optiune de achizitie a unei masini noi in perioada urmatoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondentii studiului, in timp ce Volkswagen ocupa locul al doilea cu 13.4%, urmata de Opel cu 9.6%.
La capitolul masini rulate, Volkswagen se afla in topul preferintelor de cumparare cu 21.6%, 14% dintre romani aleg Opel, iar pe locul al treilea se situeaza marca BMW cu 10.8%.
In topul preferintelor cu privire la nivelul de satisfactie al autoturismului condus se afla marca Honda, acumuland 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomanda datorita gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de intretinere si service.
Soferii care ruleaza masina un numar mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda conduce topul la capitolul consum in afara orasului si s-a clasat pe locul al doilea la costul de intretinere, in timp ce Citroen a obtinut cea mai buna nota la consumul in oras. Nissan ocupa pozitia secunda la nivelul de satisfactie in privinta service-ului, conform studiului realizat de Auto.ro.
19% dintre soferi prefera service-urile de marca, apreciind mai mult calitatea serviciilor oferite. Pentru 52% dintre proprietarii de masini primeaza pretul oferit de service-urile independente, in timp ce 29% isi repara singuri autoturismele.