rss

Ronn Motor Scorpion: supercar-ul viitorului la SEMA

  1. 05/11/2008
  2. Tags: Hidrogen, Ronn Motor, Scorpion, Supercar

Primii pasi facuti de omenire in mileniul 3 seamana teribil de mult cu cei realizati la inceputul secolului XX, cand companii auto mai mult sau mai putin cunoscute incepeau lungul drum catre statutul de eroi.

Diferenta este facuta de nuante: daca inainte tot ce conta era “cate un automobil in fiecare casa”, azi obiectivul s-a schimbat in “cate un autmobil responsabil in fiecare casa”. Segmentul supercar nu face exceptie, iar Ronn Motor crede ca are o solutie cu adevarat viabila.

Sunt multi care pretind ca au gasit Sfantul Graal al izbavirii industriei auto, insa putini au si demonstrat-o pana acum. Tesla cu al sau Roadster a facut-o ieri, insa iata ca cei de la Ronn Motor le calca rapid californienilor pe urme.

Ronn Maxwell, omul din spatele masinii pe care o aveti acum in fata ochilor, si-a dorit un supercar care sa arate bestial, sa se conduca excelent si sa nu polueze prea mult mediul inconjurator.

Au rezultat in final doua versiuni ale aceluiasi bolid, una de 450 CP numita Scorpion si una de 600 CP botezata Scorpion HX, insa ideea din spatele lor este in mare masura aceeasi: o “coaja” frumos desenata, din fibra de carbon, inveleste un sasiu ultra usor si un motor de 3,5 litri V6 VTEC preluat de la o Acura TL, ce isi trimite forta catre rotile din spate via o cutie manuala cu sase trepte si un diferential cu alunecare limitata.

Diferenta de putere dintre Scorpion si Scorpion HX este hotarata de doua turbocompresoare si de intercooler-ele aferente sistemului de supraalimentare, insa nu asta conteaza: mai important (chiar mai important si decat viteza maxima de peste 320 km/h) este faptul ca masinile consuma un amestec de hidrogen si benzina putin poluant, intr-o proportie medie de doar 5,9 litri/100 km.

Hidrogenul este produs de un sistem special denumit H2GO Hydrogen On-Demand, care sitetizeaza apa prin intermediul cunoscutului proces de electroliza.

Rezulta asadar o cantitate de hidrogen in stare gazoasa, cu o cifra octanica de 130, care este apoi amestecata cu benzina (si aer in proportie de 40%) si injectata in galeria de admisie.

Super, cu atat mai mult cu cat Ronn Motor se gandeste sa produca ambele masini in serie; totul ar fi insa cu adevarat perfect daca pretul lor nu ar atinge cote stratosferice.

Vizualizari: 1630