Roush comite un super Mustang
- 22/02/2007
-
Tags:
Ford mustang roush blackjack
In general, o operatiune de individualizare in stil american il poate rezolva pe client in doua moduri: fie pe calea curentului „bling-bling” (stiti voi – „wide-screenz”, „dubz” si „Giovannaz”), fie pe cea a clasicului „custom”, ce da nastere la muscle-car-uri si hot-rod-uri.
Va vine sa credeti sau nu insa, sunt destule ateliere care urmeaza o politica mai degraba europeana sau japoneza, preferand sa dea la o parte caroseria pentru a gadila tehnica. Iar unii dintre cei mai buni in domeniu sunt cei de la Roush.
In ultima vreme, acesti specialisti in Ford si colectionari de trofee in motorsportul american (divizia Roush Racing a strans in 23 de ani vreo 326 de victorii) s-au remarcat intens prin crearea unor programe bazate pe noul Mustang, ultimul care si-a facut recent debutul fiind acest tuning denumit BlackJack, de care se va bucura doar 100 de clienti.
El se bazeaza pe originalul BlackJack Mustang (o viziune a fondatorului Jack Roush, care a fost vanduta in urma unei licitatii a celebrei case Barett-Jackson) si, ca si acea masina, are la baza stagiul trei de tuning pregatit pentru coupe-ul Ford. In centrul acestui progam sta evident motorul V8 de 4,6 litri, obligat sa scoata 460 CP (160 mai mult decat in serie) de un compresor mecanic creat in-house.
Propulsorul a fost modificat in consecinta, primind injectoare, galerie de admisie si sistem de racire noi, plus un chip de management recalibrat. Produsele Roush Performance sunt recunoscute insa si pentru dinamica deosebita, chiar si atunci cand modelul modificat mai rau ii incurca decat ii ajuta (un Mustang de serie pierde enorm la acest capitol din cauza puntii rigide spate).
Ca urmare, prizele de aer impunatoare, spoilerele masive si eleronul de pe spate prevestesc un tren de rulare intens revizuit la nivelul arcurilor, amortizoarelor, bratelor de suspensie, barelor de torsiune si bucsilor. Ca urmare, Roush BlackJack se anunta un deliciu acolo unde nimeni nu se astepta: pe viraje, unde vor sari in ajutor si franele cu discuri perforate de 355 mm, dotate cu etrieri cu patru pistonase pe fata.
Pentru privilegiul de a fi aproape unic in peisajul highway-urilor americane, Jack Roush nu pretinde decat 28.782 de $, pret ce include si un interior garnisit cu logo-ul BlackJack, guri de aerisire electroluminiscente, pedalier de aluminiu si insertii din fibra de carbon pe bord.
Totusi, daca deja ai inceput sa iti faci bagajele, nu uita sa mai adaugi inca 1000 de $ pentru biletul de avion...