Anuntat de ceva vreme si prezentat in
fotografii oficiale inca din martie, simpaticul
mini torinez a fost lansat noaptea trecuta la
Torino, la exact 50 de ani de la debutul modelului original.
Ca si predecesorul sau,
noul 500 este de asteptat sa-si cladeasca succesul pe combinatia dintre
atractia irezistibila si
preturile decente.
Inca de la lansare, vor exista trei optiuni de motorizare: doua pe benzina – un
1,2 litri de 70 CP, ce are nevoie de
5,1 litri la fiecare 100 km, si un
1,4 litri de 100 CP ce permite o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 10,5 secunde – si un
turbodiesel de 1,3 litri cu 75 CP, despre care
FIAT spune ca nu are nevoie, in medie, decat de
4,2 litri de motorina la 100 km.
Dincolo de appeal-ul incontestabil, 500 va fi si o masina bine sustinuta tehnic la capitolul siguranta, fiind primul automobil din clasa sa care ofera posibilitatea echiparii cu 7 airbag-uri in standard (cu exceptia versiunii Naked); in plus, nu lipsesc ABS-ul, EBD-ul, ESP-ul si dispozitivul Hill Holder (asistenta la coborare).
Dar, pentru ca vorbim de un
mini de lifestyle, sa mai mentionam ca mititelul de doar
3,55 m lungime va oferi nu mai putin de
500.000 de posibilitati de customizare, fiecare client urmand a petrece muuult timp in compania unui agent de vanzari ce va fi nevoit sa-i prezinte toate cele
12 culori, patru versiuni de echipare, trei tipuri de tapiterii (fiecare in trei culori diferite), noua tipuri de jante (dintre care sapte din aliaj) si
100 de accesorii special create pentru aceasta masina.