© 2024 Auto.ro
Marcile europene ale producatorului auto american General Motors sunt in pragul falimentului, in contextul in care Opel are nevoie substantiala de mai multa finantare, iar Saab a anuntat ca a cerut 590 milioane dolari de la guvernul suedez pentru restructurare, relateaza Reuters.
Dupa ce a cerut protectie impotriva creditorilor, Saab a anuntat ca va prezenta o propunere de reorganizare
in decurs de trei saptamani, in timp ce documentele inaintate instantei
au aratat ca Saab estimeaza pierderile din 2008 si 2009 la circa 3
miliarde coroane suedeze (340,1 milioane dolari). "Saab isi va reformula propunerile de reorganizare, care vor include concentrarea activitatilor de proiectare, de inginerie si de productie in Suedia",
potrivit unui comunicat al producatorului auto, care precizeaza ca
reorganizarea va dura trei luni si va avea nevoie de finantare
independenta.
Intre timp, cotidianul suedez de afaceri Dagens Industri a scris ca GM
ar putea injecta 3,5 miliarde coroane (397 milioane dolari) in Saab, cu
conditia ca guvernul de la Stockholm sa acorde producatorului auto un
credit mult mai mare, de 5,2 miliarde coroane.
Administratorul judiciar al Saab va reorganiza marca sub forma unei entitati complet independente,
in speranta de a gasi un investitor, dupa ce guvernul suedez a exclus
in mod repetat posibilitatea de a nationaliza producatorul auto.
Criza a adus vremuri grele pentru Saab, chiar in momentul in care compania se pregatea sa lanseze trei noi modele.
Opel, primul dintre producatorii europeni care a cerut sprijin guvernamental,
are nevoie in prezent lichiditati de 3,3 miliarde euro (4,15 miliarde
dolari), pentru a putea supravietui, in conformitate cu declaratiile
unei surse din cadrul companiei. Potrivit unor surse apropiate Opel, reprezentantii companiei au revenit deja la Berlin cu o cerere mai mare, dupa ce initial solicitasera garantii pentru credite de 1,8 miliarde euro.
O alta sursa, de data aceasta din cadrul guvernului german, a spus ca Opel a explicat ca situatia ar putea deveni dramatica pana in martie, din cauza lichiditatilor scazute, asupra producatorului auto planand amenintarea falimentului.
Raspunzand unui articol din publicatia germana Spiegel, care a scris prima despre o cerere suplimentara de finantare, General Motors a anuntat ca a doua marca a sa dupa Chevrolet a devenit victima conditiilor de pe piata,
care nu puteau fi prezise in noiembrie, cum ar fi deprecierea dureroasa
a lirei sterline si a rublei si scaderea drastica a vanzarilor din
Spania.
Sursa: Bloombiz