rss

Salonul de la capatul lumii

  1. 26/11/2006
  2. Tags: Beijing Auto Show, SAIC
 Anul acesta, dupa cele mai pesimiste estimari, vanzarile de automobile pe piata chineza vor creste cu “numai” 30%. Respectiv, inca aproape 4 milioane de masini ce si-au facut loc in 2006 pe soselele de la sudul Marelui Zid. Tot o evaluare pesimista arata ca producatorii de automobile din China isi vor dubla capacitatea de productie inainte de sfirsitul acestui deceniu, atingand nivelul de 10 milioane!!! de unitati pe an.

Cu ochii in... trei
La Beijing Auto Show 2006, probabil cea mai atent urmarita companie va fi Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC), al treilea mare producator chinez de automobile. Acest lucru nu inseamna insa ca First Automobile Works (FAW) si Dongfeng Motor Corporation, ceilalti doi mari producatori chinezi, vor beneficia de mai putina atenti din partea analistilor.


SAIC, partener de joint-venture atat cu General Motors, cat si cu Volkswagen, a anuntat ca a inregistrat, in 2005, venituri totale de 14 miliarde de dolari. Sa nu uitam in plus ca SAIC a atras atentia lumii auto in luna aprilie, cand a anuntat ca va investi peste 1,7 miliarde de dolari in urmatorii cinci ani in cercetare-dezvoltare de noi produse. Chinezii, actuali proprietari ai marcii Rover, vor lansa, in 2007, primul produs de lux propriu, un sedan denumit Roewe. SAIC a dezvoltat modelul pe baza drepturilor tehnologice asupra celor doua modele Rover (25 si 75), cumparate in 2005 de la grupul britanic MG Rover.

La randul lor, alte modele importante prezente la Beijing Auto Show 2006 sunt decapotabila cu acoperis hard-top BYD F8, sedanul FAW Hongqi (Steagul Rosu) HQ3 si modelul sport Mybo, al lui Geely.
Pe de alta parte insa, lansarile de modele dezvoltate local sunt critice pentru industria auto chineza. Perspectivele sunt OK, dar si riscul asociat este foarte mare. Acest lucru, din cauza faptului ca firmele chineze, ce au jucat pana acum mai mult rolul de partener pentru marcile vestice (si, uneori, dezvoltatorii unor copii aproape identice cu modele celebre europene sau nord-americane), trebuie sa dea piept cu segmente de clienti needucati in cumpararea masinilor “Made in China”. Daca ei vor esua in satisfacerea nevoilor clientilor, recuperarea terenului pierdut in acest mod va fi foarte indelungata si costisitoare.
Vizualizari: 1327