Cumva, baietii de la
Car Magazine au pus mana pe
desenele oficiale cu masina care va deveni
cel mai mic membru al gamei de modele Audi si unul dintre cei mai periculosi adversari ai lui
Mini in
sectorul premium al acestei clase.
Masina va fi prezentata abia in
2009, dar pana atunci iata cateva date importante despre ea.
In primul rand, A1 va avea cel putin
patru versiuni de caroserie –
hatchback cu trei sau cinci usi,
coupe cu doua usi si
cabrio – astfel incat il va ataca pe Mini pe toate fronturile si va fi pe gustul aproape oricarui membru al multimii ce considera Audi drept o
marca “cool”.
In al doilea rand, desi schitele nu au aratat si nu vor arata niciodata
forma finala a unei masini, am putea totusi paria pe faptul ca mititelul din
Ingolstadt va merge pe mana unui
design high-tech cu puternice accente sportive, contracarand
curentul retro al adversarului sau cu un
profil aerodinamic si ceva “muschi” in zonele esentiale ale caroseriei.
Iar agresivitatea nu va fi de forma: A1 va fi oferit si cu
sistemul de tractiune integrala quattro si se zvoneste deja ca trebuie sa ne pregatim pentru o varianta extrem de picanta, ce va fi probabil botezata
S1.
Potrivit celor de la Car Magazine, aceasta ar urma sa tina prizonier sub capota celebrul motor de doi litri supraalimentat de pe Golf GTi, capabil de 200 CP.
Cei pentru care forma bate functia vor avea insa la dispozitie si motoare mai pacifiste, gama pe benzina urmand a include mai multe ageregate de provenienta
VW, cu puteri cuprinse intre
65 si
170 CP.
Totusi, fiind un
mini, A1 va trebui sa dovedeasca si un puternic
simt civic in ceea ce priveste
consumul de combustibil, astfel incat masina va putea fi dotata si cu diverse propulsii pe
motorina (variante ale unui motor de 1,6 litri), desfasurate pe un interval de putere cu limitele la
75 CP si 130 CP.
Ca si Mini, A1 nu va fi deloc ieftin, urmand sa aiba un
pret de pornire de 16.000 de euro; totusi, asta nu a impiedicat conducerea Audi sa stabileasca un
target de vanzari de 100.000 de unitati pe an incepand cu 2010. La o adica, daca
BMW are succes cu un
concept vechi de aproape 50 de ani, de ce n-ar avea si Audi cu unul din
secolul XXI… in secolul XXI?
Sursa: www.carmagazine.co.uk