© 2024 Auto.ro
Cu o singura etapa ramasa de disputat din sezonul 2008 de WTCC, echipa Seat si-a asigurat matematic primul sau titlu din istorie la constructori in mondialul de turisme.
Este pentru prima data in istoria motorsportului cand titlul superm este adjudecat de o masina propulsata de un motor diesel.
Team-ul spaniol a reusit sa-si asigure titlul mondial ca urmare a victoriei obtinuta de suedezul Rickard Rydell in prima cursa a penultimei etape din actuala stagiune, disputata pe circuitul de la Okayama (Japonia). Pilotul scandinav de la Seat a fost urmat de doi piloti BMW, Jorg Muller si Andy Priaulx, campionul mondial en titre.
Cea de-a doua cursa a etapei nipone s-a incheiat cu victoria unui alt pilot Seat, Tom Coronel, aflat la primul sau succes in WTCC. Istoria din prima cursa s-a repetat, podiumul fiind completat din nou de doi piloti BMW, Augusto Farfus si Sergio Hernandez.
Astfel, Seat conduce in clasamentul general al constructorilor cu 304 puncte, fiind urmata de BMW 251 puncte si Chevrolet 211 puncte.
Daca in ceea ce priveste lupta pe echipe se cunoaste deja invingatoarea, ei bine, la piloti, noul campion mondial se va decide in ultima etapa, cea de la Macau (16 noiembrie).
Pentru Seat, vestile bune continua deoarece ambii piloti aflati in lupta pentru titlul mondial in 2008, liderul clasamentului general, francezul Yvan Muller si italianul Gabriele Tarquini, concureaza pentru marca spaniola. Muller porneste cu prima sansa la Macau, avansul de 14 puncte pe care il are in fata lui Tarquini (100 de puncte fata de 86) putand fi hotarator in stabilirea invingatorului.