© 2024 Auto.ro
Cu o acceleratie pana la 100 km/h in doar 3,7 secunde si cu o viteza maxima de 330 km/h, Ford GT este destul de impresionant chiar si pus alaturi de cele mai rapide supercar-uri ale lumii.
Pe de alta parte, destul nu a insemnat niciodata suficient asa ca Hennessey, recunoscut mai degraba ca un specialist in Dodge Viper, s-a ocupat putin de acest “neajuns”.
Intr-o prima faza, tunerul american a aruncat cat colo compresorul mecanic care supraalimenta motorul V8 de 5,4 litri, instaland in loc doua turbocompresoare.
Ca atare, masina era in stare sa atinga 378 km/h insa, la un moment dat, s-au gandit ca eliminarea compresorului mecanic ar putea atrage proteste din partea puristilor (da, exact asa ne gandeam si noi).
Rezolvarea acestei situatii delicate a fost una cat se poate de simpla si in cel mai pur stil al scolii exceselor de peste Ocean: Hennessey a pastrat atat compresorul mecanic, cat si turbinele.
Monstrul mecanic astfel nascut a primit numele GT1000 – ia ghiciti de la ce vine 1000 – si este capabil sa isi masoare fortele chiar si cu hypercar-uri de calibrul lui Bugatti Veyron sau Koenigsegg CCX: acceleratia 0-100 km/h dureaza doar 2,6 secunde, iar viteza maxima este de 386 km/h. Puneti-va centurile, decolam...