Acesta este consumul pe care trebuie sa-l obtina in medie flota de modele a unui producator auto din Statele Unite peste 12 de ani de zile, practic o lovitura sub centura primita de catre cei trei din Detroit, aflati in postura de a-si obtine majoritatea veniturilor de pe urma SUV-urilor si camionetelor mari devoratoare de hidrocarburi.
Hotararea a ramas definitiva (in ciuda a doi reprezentanti ai partidului republican care au punctat faptul ca e este nedreapta pentru
industria auto americana), dar totul nu este pierdut pentru
“Big 3”: un amendament al acestei propuneri sugereaza ca
Ministerul Transportului sa stabileasca un
target de consum individual pentru diferite clase de vehicule, bazat pe marimea si greutatea masinilor apartinand respectivului sector.
Bineinteles,
decizia guvernamentala este o consecinta directa a faptului ca
Statele Unite depinde prea mult de petrolul altora, dar si a interventiilor tot mai insistente venite din partea ecologistilor, ce pluseaza tot mai mult in directia dezastrelor survenite ca
efect al fenomenului de incalzire globala.
Daca legea va fi respectata cu strictete, SUA si-ar putea diminiua cu 2,1 milioane de barili consumul anual de titei (estimat acum la 20,9 milioane de barili), aruncand astfel cu 18% mai putine noxe in atmosfera.
Pe de alta parte insa, este asteptata o
contraofensiva venita din partea producatorilor americani, care deja au ajuns la concluzia ca toata aceasta tevatura ii va costa circa
114 miliarde de dolari.
Interesant este faptul ca ei ar putea fi sprijiniti atat de
fabricantii japonezi, cat si de cei coreeni, care in acetse momente accelereaza dezvoltarea si productia unor
modele de talie mare, echipate cu
motoare V8.
Va fi un
razboi lung…