Sistemele de supraalimentare electrice intra in scena
- 02/04/2008
-
Tags:
Cpt, Vtes
Precum bine se stie, sistemele de propulsie hibride se folosesc de prezenta unui motor electric si a unei baterii pentru a pune in miscare rotile masinii atunci cand nu este nevoie de intreaga putere a propulsorului cu aprindere interna, astfel incat respectivul vehicul sa consume mai putin combustibil si, implicit, sa polueze mai putin.
Ei bine, inginerii de la compania britanica de cercertare CPT s-au gandit ca energia electrica poate fi folosita pentru a actiona un compresor mecanic, la randul sau un dispozitiv cu misiunea de a imbunatati performantele motorului pe benzina.
Compresoarele mecanice clasice sunt actionate de o curea de transmisie legata la arborele cotit si, ca urmare a acestui fapt, de cate ori este nevoie de mai multa putere, ele preiau o parte din forta motorului si il obliga sa consume mai mult combustibil. Cu noua tehnologie pusa la cale de catre cei de la CPT, numita Variable Torque Enhancement System (VTES), compresorul primeste energie de la bateria sistemului hibrid, ceea ce inseamna ca nivelul noxelor emise de masina poate fi drastic redus.
Testele initiale au demonstrat faptul ca un motor de 1,2 litri supraalimentat cu un compresor mecanic “electric” poate avea performantele unui propulsor de doi litri aspirat, adica timpi de acceleratie cu 40% mai buni cu un 1,2 litri aspirat. VTES se afla intr-un stadiu atat de avansat de dezvoltare, incat este gata pentru productia de masa si poate fi aplicata oricarui tip de motor pe benzina sau motorina, inclusiv cele care sunt deja supraalimentate. Se asteapta clientii…