rss

Skoda Fabia sedan: Second best

  1. 19/03/2007
Publicarea unui articol despre prima generatie Skoda Fabia poate parea putin ciudata in aceste momente, dat fiind faptul ca aceasta masina a fost deja inlocuita in gama constructorului ceh; totusi, nu va grabiti: pana la sosirea noilor versiuni, sedan-ul (aici de fata) si break-ul raman in productie.

Aceasta inseamna ca avem oportunitatea de a va supune atentiei un test-drive care sa va reaminteasca ca, in ciuda unor piedici impuse de interese meschine, orice masina cu potential in „viata de apoi”, numita de noi piata second-hand, merita luata in considerare.

In mod cert, Fabia Sedan nu este o masina in care vrei sa fi vazut sosind la o petrecere mondena, dar designul fortat al spatelui (din orice unghi ai privi-o, iti este foarte clar ca acest model s-a nascut hatch) nu este totusi la fel violent precum in cazul mai vechilor Golf IV/Bora si, important pentru o tara in care majoritatea clientilor cer spatiu mare de depozitare, dar nu si break-uri, permite existenta unui portbagaj generos, de 438 de litri.
Nici habitaclul nu se dezminte de la a dovedi ca aceasta masina este realizata tinand in minte termenul „superoferta”: desi sters si trist, interiorul nu te jeneaza in nici o directie (picioare, cap sau coate) si in care mai toate butoanele par a se inghesui sa intre in raza de actiune a degetelor tale exact atunci cand vrei, de la comenzile instalatiei de climatizare la butonul de selectare a volumului radioului.

Apoi, plasticele de pe bord nu tradeaza varsta masinii (am condus masini mult mai noi in care bordul parea mai fragil ca un pix de unica folosinta), iar pozitia la volan invita la calatorii lungi si confortabile (sustinute de un tren de rulare cu o suspensie bine setata din acest punct de vedere).

Totusi, cadranele stil cronograf ale turometrului si vitezometrului incercau sa transmita ceva. In culise, motorul isi astepta intrarea...

Auto.ro a avut disponbila in test versiunea de 1,4 litri turbodiesel cu 80 CP la dispozitie si acesta este din start unul din punctele forte ale acestui model: desi invechit moral si destul de zgmomotos, propulsorul se achita cu succes de indatoririle la care este supus in traficul urban, principala sa calitate fiind consumul redus de combustibil (constructorul declara o valoare medie de 5,7 litri/100 km).

Apoi, pe soselele mai descongenstionate, se dovedeste mai vioi decat, de exemplu, „unu-cinciul” dCi de pe Logan, chiar daca cutia in cinci trepte cu etajare lunga nu il avantajeaza din acest punct de vedere.

Este clar un motor de anduranta si nu unul de sprint, ce te va multumi atata timp cat ceri de la el lucruri de bun-simt. Per ansamblu, lasa impresia unui produs de incredere, cu un potential mare in ceea ce priveste fiabilitatea, iar acest lucru, impreuna cu vizitele rare pe la statiile de realimentare, il vor recomanda curand drept cea mai buna alegere dintr-un parc cu modele Fabia rulate.
Dat fiind succesul de care s-a bucurat acest model de-a lungul timpului inclusiv in Romania, este foarte posibil ca aceste locatii sa primeasca un numar important de vizite in viitor.

E adevarat, piata second-hand de la noi nu este una care sa favorizeze deprecierile masive ale vehiculelor si, oricum, reputatia de care se bucura marca ceha sosita pe filiera firmei mama Volkswagen ne face sa ne gandim ca Fabia Sedan nu va fi cu mult mai ieftina nici la mana a doua.

 Din fericire insa, pretul nu este mare nici acum: 12.613 euro cu tot cu taxe, de care primiti standard dotari precum aer conditionat, geamuri electrice, oglinzi reglabile electric, inchidere centralizata sau computer de bord.

Asadar, un „scor” de 8.000-10.000 de euro asteptat pentru un second-hand cu un numar decent de kilometri la bord - probabil una din cele mai bune „maini” pe care o veti primi de la dealer-ul vostru obisnuit...
Vizualizari: 3029