Se pare ca nimeni si nici o conjunctura nu poate opri
dezvoltarea galopanta a marcii cehesti.
De curand,
Detlef Witting – omul aflat la carma marcii – a declarat ca, pana in
2010, firma aflata sub conducerea sa spera sa vanda mai mult de
800 de mii de automobile, iar pentru a atinge acest scop
est-europenii se vor concentra asupra unor importante piete emergente, cum sunt
India,
China sau
Rusia.
Doar in China, de exemplu, vor sa vanda cu
70.000 mai multe masini (in total
100.000), iar acest
trend va fi mentinut si in celelalte doua tari.
Nu doar rezultatele asteptate sunt importante, ci si investitiile pe care
Skoda le va face –
3-400 de milioane de euro, atat in capacitati de productie, cat si in campanii publicitare.
Anul trecut, pe plan mondial, Skoda a vandut 556.000 de unitati, ceea ce a reprezentat o crestere de 10% fata de anul anterior, iar pentru acest an fusesera previzionate vanzari o idee mai mari, adica 580.000.
Witting crede insa ca prognoza initiala a fost gresita si ca suma reala a vanzarilor pe 2007 va depasi cifra de 600 de mii de bucati, sustinuta puternic de nou-lansata Fabia.
Totusi, ca ofensiva din urmatorii ani sa poata fi sustinuta in termeni reali este nevoie de mai multe modele, tocmai de aceea se lucreaza la
urmatoarea generatie a lui Superb, urmeaza un
facelift pentru Octavia, dar si un
mini de oras.