© 2024 Auto.ro
Avem dovada ca Yeti exista cu adevarat! Cu doar o saptamana inainte de debutul mondial al celei mai noi creatii a cehilor de la Skoda, prevazut pentru Salonul Auto de la Geneva, paparazzi olandezi de la revista Autowereld au reusit sa fotografieze, undeva in nordul Suediei, primul SUV din istoria marcii de la Mlada Boleslav care a primit numele celebrului om al zapezilor.
Noul crossover compact, care este bazat pe conceptul Yeti prezentat de Skoda in 2005, a primit unda verde pentru productia de serie in urma cu aproape un an.
Yeti este construit pe aceeasi platforma ca Roomster si foloseste componente si detalii de design prezente pe modelele Volkswagen, cum ar fi sistemul de tractiune integrala Haldex folosit de Tiguan. Totusi, nu poate fi supranumit Tiguan-ul din gama Skoda din moment ce, pe de-o parte, va avea dimensiuni mai mici decat SUV-ul compact din gama VW, iar pe de alta parte va fi destinat in primul rand rularii on-road.
Mai degraba, Yeti poate fi considerat un raspuns al constructorului ceh la modele de succes precum Nissan Qashqai si la viitori competitori din acest segment, asa cum este cazul lui Toyota Urban Cruiser.
Asa cum se poate observa si in fotografiile de fata, Yeti afiseaza un design similar cu concurentii sai, bazat pe o caroserie cubica ce se caracterizeaza prin linii profilate, care are darul de a oferi un spatiu interior cat mai mare si un grad de practicabilitate ridicat.
Caracterul cubic nu inseamna neaparat un aspect urat. Yeti nu este o frumusete, insa poate veti fi de acord ca are un look decent datorita partii frontale cu blocurile optice duble cu dispunere specifica, in ciuda unei parti posterioare similara cu cea de pe Roomster, un model care nu se poate lauda cu un design tocmai atragator.
Asa cum era si normal, noua Skoda Yeti va fi disponibila in versiunea 4x4 sau doar cu tractiune pe puntea fata, transmisia integrala fiind asteptata sa insumeze cel mai mare procent din vanzarile totale.
In sfarsit, gama de motorizari va cuprinde doua benzinare TSI, de 1,8 si 2,0 litri, si doua turbodieseluri, 1.9 TDI si 2.0 TDI. Toate propulsoarele vor fi conectate la o transmisie DSG cu 6 si 7 trepte. Pretul de pornire se va situa sub cel al lui Nissan Qashqai, si anume sub 18.650 de euro in Europa de Vest.