Solutii MIT pentru triplarea puterii motorului
- 14/03/2007
-
Tags:
MIT, Motor TFSI
Da, ati citit bine – specialistii MIT au gasit solutia tehnica de a creste considerabil puterea si eficienta motorului la un cost mult mai mic comparativ cu unul necesar dezvoltarii unui sistem de propulsie hibrid cu o eficienta similara.
Cheile succesului?
Supraalimentarea,
injectia directa si un strop de
etanol in amestecul de combustibil.
„Un motor obisnuit de, sa zicem, 2,4 litri, ar deveni o
racheta cu ajutorul tehnologiei noastre”, a declarat increzator inginerul
Daniel Cohn, unul din cei convinsi ca
propulsorul ar putea dezvolta chiar si de trei ori puterea sa normala.
Practic, asemenea solutii le-ar permite constructorilor auto sa-si motorizeze
limuzinele de lux si marile
SUV-uri cu motoare mult mai mici si mai eficiente, la
costuri derizorii comparativ cu sistemele hibride.
Sistemul este atat de bun, incat angajatii MIT nu au intampinat in dezvoltarea lui decat o problema majora: autoaprinderea, cauzata de presiunea prea mare exercitata in interiorul cilindrului si rezolvata rapid prin reducerea puterii turbinei si suplimentarea cantitatii de benzina din amestecul cu etanolul.
Analizele finale ale americanilor au concluzionat faptul ca
un motor dotat cu cele trei solutii tehnice are o eficienta cu 25% mai mare decat a unui motor obisnuit, iar productia sa ii va costa pe constructori cu doar 1.000-1.500 de $ mai mult. Asta da solutie de tranzitie...