© 2024 Auto.ro
Chiar daca Mika Hakkinen s-a retras, intrecerea germana de turisme nu-si pierde din interes si valoare. Aceasta este parerea lui Hans Werner Aufrecht, managerul DTM, cel care inaintea debutului sezonului 2008, programat in acest weekend, ne-a declarat ca disputa stransa pentru titlul din 2007, a reaprins interesul publicului pentru competitie.
A plecat Hakkinen, a venit Ralf Schumacher. Cat de important este un pilot cu nume pentru DTM?
Fara indoiala, indiferent de competitie, calitatea inalta a sportivilor si a materialului de concurs reprezinta una dintre prioritatile de baza. Daca acest deziderat nu este atins, spectatorii nu sunt multumiti. Din fericire, noi am fost in masura sa le oferim sansa de a vedea la lucru vedete precum un Alesi, Hakkinen, Frentzen, iar acum, asa cum spuneati, Ralf Schumacher. Sa nu uitam, daca il scoatem din ecuatie pe fratele sau, Ralf este cel mai de succes pilot german de Formula 1. Are multa experienta si se bucura de o buna imagine in randul fanilor, asa ca un pilot ca el reprezinta un plus pentru orice competitie. Cred insa ca DTM era cea mai buna alegere pentru el si sunt fericit ca a ales aceasta varianta.
Ce credeti ca va aduce el in DTM?
In primul rand un caracter deosebit. Apoi, calitati incontestabile de pilot, experienta si mult entuziasm in randul fanilor DTM. Nu trebuie insa uitat ca s-a implicat serios in Asociatia Pilotilor de Formula 1 si ar putea reprezenta un catalizator al energiilor si ideilor competitorilor din intrecerea noastra, astfel incat sa continuam procesul de reconstructie al acesteia.
Daca Ralf este un plus, credeti ca retragerea lui Mika Hakkinen va reprezenta o problema pentru DTM?
Mika a facut o treaba excelenta si a oferit competitiei plusuri incontestabile, lucru care, de altfel, este valabil si-n cazul lui Jean sau al lui Heinz-Harald. Ne-am bucurat sa-l avem alaturi de noi, dar era clar ca acest lucru nu va tine la infinit, ca va veni si momentul in care se va retrage. Decizia sa nu va afecta insa competitia. De altfel, cred ca retragerea unui pilot mare poate reprezenta o problema doar atunci cand numele acestuia este singurul atu al intrecerii. Eu spun ca DTM are o baza solida, iar faptul ca Mika, dublu campion mondial in F1, a ales sa concureze aici, este o marturie a acestui fapt.
Norbert Haug, seful Mercedes Motorsport, sustine ca intrecerea este suficient de puternica pentru a nu mai exista necesitatea de a alege pilotii doar pe baza numelor lor. Sunteti de acord?
Da, iar ceea ce am spus pana acum sprijina ideea. Daca ai nevoie de staruri pentru a avea o intrecere de succes, inseamna ca bazele competitiei nu sunt sanatoase si nu poti sa te gandesti la reusita pe termen lung. As spune ca este precum in cazul unei case: daca fundatia este proasta, se va prabusi, indiferent cat de frumos este interiorul.
Cat de puternic credeti ca este DTM in acest moment?
In pofida problemelor pe care le-am avut anul trecut, spectatorii au fost atrasi de disputa pe muchie de cutit dintre Audi si Mercedes, transata doar in ultima etapa. A fost pentru prima data din 2000 cand trei piloti aveau sanse la titlu inaintea ultimei etape, iar doi dintre acestia s-au duelat pana in cel din urma viraj. Tinand cont de entuziasmul publicului si de cifrele inregistrate la rezervarile pentru biletele din aceasta stagiune, pot sa spun, fara teama de a gresi, ca DTM sta pe baze solide. Acest lucru nu inseamna insa ca ne vom culca pe o ureche. Trebuie sa dezvoltam competitia mereu, astfel incat sa tina pasul cu ritmul extrem de ridicat al schimbarilor din societatea actuala, iar acesta este telul nostru de fiecare zi. Si competitia noastra, ca oricare alta din sport, se supune aceleiasi reguli: daca nu progresezi, publicul se reduce, sponsorii pleaca si esti obligat sa pui punct, indiferent cat de indelungata este traditia sa.
Totusi, Audi si Mercedes sunt singurele marci implicate in DTM. De ce nu atrage aceasta competitie si alte nume?
Audi si BMW sunt doua brand-uri premium cu forta si priza la public. Inca din 2000 s-a spus ca nu avem nicio sansa sa supravietuim cu o intrecere bi-marca, dar, iata, au trecut sapte ani si lucrurile functioneaza bine. Se demonstreaza astfel ca nu numarul constructorilor implicati este definitoriu. Daca era asa, STW (Super Touring Car Championship), care reunea 8 constructori, trebuia sa fie cea mai importanta intrecere din toate timpurile. Si, totusi, n-a avut succes. Insa, pe de alta parte, eu mi-as dori sa mai existe inca un constructor implicat. Despre motivul pentru care ceilalti producatori ezita sa intre in lupta, trebuie insa sa-i chestionati chiar pe reprezentantii acestora. DTM ofera o excelenta platforma competitionala, un public de peste 80.000 de oameni la fiecare cursa (peste ceea ce reusesc echipele de top din Bundesliga), acoperire media extraordinara, asa ca nu cred ca se poate vorbi de o intrecere care sa sufere la capitolul atractivitate.
Ce este cu Lexus. La Tokyo au existat zvonuri despre intentia constructorului de a intra in DTM in 2009?
Nu am niciun fel de elemente. Este adevarat, Lexus a prezentat un concept care ar putea concura in intrecerea noastra, dar, pana acum, n-a existat nicio solicitare oficiala vizand omologarea masinii sau pentru documentatia necesara inscrierii. Mai este insa timp, asa ca nu vad de ce sa nu luam in calcul ideea de a vedea acea masina pe grila de start anul viitor.