rss

Special: Poveste de dragoste

  1. 10/04/2008
  2. Tags: Girard-perregaux, Luigi macaluso
GP poate insemna George Popescu. Dar si Grand Prix. Si Girard-Perregaux. Iar intre entitatile din urma exista legaturi strinse. Mai intii pentru ca de pe lista selecta a obiectelor care stirnesc pasiuni puternice si sint adevarate opere de arta in materie de tehnologie nu pot lipsi masinile sport si ceasurile prestigioase. Apoi, pentru ca ele au multe lucruri in comun : timpul, tehnologia de virf si continua cautare a perfectiunii, pasiunea.

Nu este insa totul. Iar povestea este cit se poate de simpla, fiind legata de Luigi Macaluso. Acesta a devenit presedintele Girard-Perregaux in 1992, la un an dupa ce marca implinise 200 de ani de existenta, compania avind la baza unul dintre putinii manufacturieri elvetieni autentici din domeniul ceasurilor. Macaluso s-a implicat in strategia firmei si chiar in crearea unor noi modele.

Italianul mai are insa o pasiune. Cursele. A crescut la Torino, in orasul Fiat, iar in anii '60 a participat in competitii de raliuri, cu un real succes, in palmaresul sau figurind nu doar numeroase victorii, ci si titlul european, in 1972, sau cel al Italiei, in 1974. Astazi este presedintele CSAI (Federatia Italiana de Motorsport), presedintele Comisiei de Karting al FIA si face parte din Consiliul Mondial al forului mondial. Este fan Ferrari si acesta este motivul pentru care Girard-Perregaux a fost, intre 1994 si 2004, sponsorul Scuderiei de la Maranello, dar si al numeroaselor momente in care Luigi poate fi vazut la volanul masinii sale albastru-metalic care poarta sigla "calutului cabrat". Acum Girard-Perregaux nu mai este sponsor in F1, ci al echipajului BMW Oracle in Amercia's Cup.

Dragostea pentru masinile sport si competitiile de referinta nu putea insa sa nu-si gaseasca loc in activitatea lui Macaluso. De ce ? Pentru ca admiratia pentru modelele clasice, pentru trecut, merge mina in mina cu fascinatia pentru realizarile actuale sau pentru cele care te lasa sa intrevezi viitorul. Iar faptul ca din ce in ce mai multe vedete ale prezentului preiau elemente care au definit modelele legendare nu este decit un semn ca asa stau lucrurile.

Si, dupa ce pasiunea pentru "reginele" de alta-data si-a gasit finalitatea in parteneriatul cu Colorado Grand, raliu al modelelor de epoca derulat in America, sau sponsorizarea evenimentelor Geneva Classics si Villa d'Este, Girrard-Perregaux a creat o serie exclusiva pentru Club Italia, citeva piese ajungind pe miinile unor personaje precum Luca Cordero di Montezemolo, Piero Ferrari sau Jean Alesi.

Iar acum este punctul de plecare al unei noi colectii exclusive de ceasuri al carui punct central il reprezinta cel mai celebru raliu, cel de la Monte Carlo, a carui prima editie a avut loc in urma cu aproape 100 de ani.

Colectia Girard-Perregaux

Monaco 1911" Vintage

Premise: Acest model este dedicat primei editii a Raliului Monte Carlo, care a fost organizata in 1911 la initiativa Printului Albert I. In acel an, pe 21 ianuarie, 23 de masini au plecat din Berlin, Bruxelles, Viena, Boulogne-sur-Mer, Paris si Geneva avand drept tinta Monte Carlo. Castigator a fost Henri Rougier, cel care luase startul din capitala Frantei si a pilotat un Turcat- Mery dotat cu un motor cu patru cilindri care oferea 25 CP.

Ceasul: Este o adaptare a colectiei Vintage 1945. Are o carcasa de otel, o forma de patrat cu laturile de 32 mm, iar mecanismul automatic poarta semnatura manufacturii. Rezista la 3 atmosfere. Cele 500 de exemplare au pe ecran inscriptia "Monaco 1911", iar in zona inferioara este trecut numele masinii si al invingatorului.

"Monte-Carlo 1954" Richeville Chronograph

 


Premise: In 1954, dupa o cursa extrem de disputata, victoria ii revenea masinii Lancia Aurelia B20 GT cu numarul 69. Ciro Bassadonna era in dreapta in timp ce la volan era Louis Chiron, un pilot nascut chiar in Principat. Ei s-au impus in fata echipajului David/Barbier, care concurau pe un Peugeot 203, respectiv a cuplului Blanchard/Lecoq (Panhard 750). Renumit pentru faptul ca era la fel de bun pe circuit (a concurat si in F1) ca si in raliuri, Chiron a mai ramas in istorie si pentru faptul ca in 1949, la primul Raliu Monte Carlo de dupa razboi, i-a distrus viata lui Helle Nice, pilot de curse si ea, acuzand-o ca a colaborat cu Gestapo-ul.

Trebuie spus ca nici Nice, nici Dreyfus, alt rival al lui Chiron, nu acceptasera sa alerge pentru Mercedes-Benz in anii propagandei lui Hitler, chiar daca erau si ei, ca si Louis, evrei, si, probabil, erau la fel de speriati de perspectiva de a ajunge in lagar.

Ceasul: Cei care doresc sa-si aduca aminte de una dintre cele mai stranse curse din istoria pre-WRC a competitiei au la dispozitie doua serii limitate, cu 250 de piese din otel, iar alte 50, pentru clientii dornici de excusivitate, manufacturate din aur roz. In ambele cazuri, cureaua este din piele de aligator.

Ceasul ales este clasic si elegant, amintind de modul in care aratau masinile anilor '50. Geamul este de cristal safir, are 63 de rubine, iar mecanismul este Girard-Perregaux GP033CO, automatic, cu o autonomie de 46 de ore. Indica ora, minutul, secunda, dar beneficiaza si de cronograf, si este etans pana la 3 atmosfere.

"Monte-Carlo 1965" Chronograph

Premise: Editia din 1965 a fost marcata de o multime de abandonuri, doar 11% dintre cei care au luat startul izbutind sa ajunga la linia de sosire. Explicatia este vremea extrem de proasta, iar faptul ca victoria i-a revenit unui pilot din nordul Europei, Timo Makinen, nu trebuie sa surprinda. El il avea in dreapta pe Paul Ester si pilota un Mini Cooper S cu numarul 52. Peste doi ani, cu o masina similara, el avea sa castige in Finlanda, desi a mers pe cea mai rapida "speciala", Ouninpohja, cu capota ridicata (a obtinut, totusi, locul 3!).

Ceasul: Un model cu caracter puternic, desenat in stil retro, accentuat de butoanele rotunde ale cronografului, amintind de acele vremuri. E manufacturat in 250 de exemplare din otel, cu geam de cristal safir, are 63 de rubine, mecanism automatic cu o autonomie de 46 de ore. Pe ecran are inscriptia Monte Carlo 1965, iar pe cea din spate este gravat numarul, numele masinii si al celor doi membri ai echipajului.

"Monte-Carlo 1970" Fly-back chronograph

Premise : Editia din 1970 a ramas in istorie prin multiplele accidente cauzate de drumurile fara zapada, dar marcate de o multime de portiuni acoperite cu gheata. Ca si cu un an inainte, Bjorn Waldegaard si Lars Helmer au controlat intrecerea, legendarul lor Porsche 911 S cu numarul 6 trecand primul linia de sosire, urmat de francezii Larrousse/Gelin, care beneficiau de acelasi model.

Ceasul: Din nou 250 de exemplare, curea din piele de aligator, geam de safir cristal, 63 de rubine, mecanism automatic cu autonomie de 46 de ore. Ce este special? Asa cum spune si numele, dincolo de inscriptiile realizate in acelasi stil precum in cazul celorlalte exemplare ale colectiei, cronometrele au un design amintind de cel al ceasurilor masinii invingatoare, Porsche 911 S. Cronograful beneficiaza de functia "fly-back", care permite resetarea si repornirea printr-o singura apasare de buton.

"Monte-Carlo 1976" Sport Chronograph

Premise : In 1976, primul loc le-a revenit lui Sandro Munari si Silvio Maiga, cei care se aflau la bordul acelui bolid Lancia Stratos care iesea in evidenta prin designul care te ducea cu gandul la automobilele viitorului. Va mai amintiti probabil ca masina beneficia si de o cromatica speciala, pentru ca era inscriptionata cu culorile alb-rosu-verde care se regaseau pe steagul Italiei, dar si in sigla companiei aeriene Alitalia, care era sponsorul echipajului cu numarul de concurs 10.

Ceasul : Un cronograf cu un aspect sportiv dotat cu un mecanismul automatic care are o autonomie de 48 de ore. Se vor produce 1.000 de exemplare din otel, cu 62 de rubine si detalii care folosesc din plin stilul masinii c~stigatoare, Lancia Stratos. Cureaua este din cauciuc, implinind caracterul special al exemplarelor care vor face parte din aceasta serie limitata.

Laureato "Monte-Carlo 1984" Chronograph

Premise : In 1984, Walter Rohrl si Christian Geistdorfer si-au invins toti adversarii, impunandu-se la bordul masinii lor Audi Quattro care purta numarul 1. Masina beneficia, este inutil sa mai spunem, de motorul trubo plasat frontal si de deja faimosul sistem de tractiune integrala al lui Audi. Era un bolid capabil sa se descurce la cel mai inalt nivel pe orice suprafata si facea legea pe zapada, dovada ca in acel an a monopolizat podiumul.1984.jpg

Ceasul: Un ceas exceptional pentru o masina de referinta, Audi Quattro. Girard-Perregaux a ales sa customizeze un cronograf automatic dintr-o colectie speciala a marcii, Laureato, creata special pentru a celebra numeroasele inovatii tehnologice ale manufacturii. Ceasurile Laureato imbina cele doua valori esentiale care au facut celebra marca : inovatie si design. Nici seria limitata nu face exceptie, pastrand tusele de forta ale colectiei, inclusiv layout-ul octogonal, pe care insa l-a modernizat si potentat cu detalii sport.

Sunt disponibile 500 de exemplare numerotate din titan, cu butoane din cauciuc, iar cifrele si designul cronometrelor sunt inspirate de limbajul stilistic al masinii invingatoare. Rezista la 10 atmosfere si are 52 de rubine.

Click pe prima poza sau click aici pentru galerie foto completa.
Vizualizari: 638