Special: Vanzarile Mazda in Romania au crescut cu 369% in primul semestru
- 03/07/2008
In primele sase luni ale acestui an, vanzarile Mazda in Romania au crescut cu 369% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In luna iunie, Mazda a comercializat 242 de vehicule, in crestere cu 272% fata de aceeasi luna a anului anterior. Romania se afla, astfel, pe primul loc in Europa Centrala si de Sud-Est (CSSE) in ceea ce priveste dinamica vanzarilor companiei. Tara noastra este urmata de Slovacia, cu o crestere de 125% si de Serbia (inclusiv Muntenegru) cu o crestere de 112%.
In termeni de crestere absoluta, Romania se afla din nou pe primul loc in primele sase luni din 2008, cu 1.063 de unitati mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut (1.351 vehicule fata de numai 288). Astfel, Romania se pozitioneaza in fata Slovaciei (cu o crestere de 797 de unitati) si Ungariei (cu o crestere de 512 unitati).
Compania japoneza a inregistrat in ultima vreme cresteri accelerate ale vanzarilor in toate cele 14 state care compun Mazda CSEE. Rezultatele din prima jumatate a acestui an totalizeaza un volum de vanzari de 17.301 unitati, mai mult cu 26,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Per ansamblu, Austria inregistreaza cel mai mare volum de vanzari dintre pietele Mazda CSEE, cu 7.949 vehicule comercializate in primele sase luni din 2008. Austria este urmata de Ungaria (cu 1.815 unitati si o crestere de 39%), de Cehia (cu 1.773 unitati si o crestere de 81%), Croatia (cu 1.606 unitati si o crestere de 19%) si de Slovenia (cu 879 unitati ai o crestere de 45%).
Mazda2 s-a dovedit a fi cel mai de succes model al niponilor, care au comercializat 5.470 de unitati in CSEE in primul semestru din 2008 - o crestere de 167% fata de primele sase luni din 2007. Mezina gamei a fost urmata in topul vanzarilor de noua Mazda6, cu 3.786 vehicule vandute in perioada ianuarie-iunie 2008, locul trei revenindu-i lui Mazda3, cu 3.645 vehicule vandute.
Toate cele trei nou venite ilustreaza faptul ca cererea este inca mult mai mare decat stocul disponibil, fapt ce tine in loc vanzarile! In acest moment, numarul de comenzi inregistrate la nivelul intregii regiuni este de 7.747 de unitati. Pe plaiurile mioritice intalnim aceeasi problema, conform declaratiilor lui Cristian Rigu, country manager Mazda Romania, obiectivul fixat pentru 2008 (2.000 de vehicule) putand fi depasit daca stocul disponibil ar fi suplimentat.
De asemenea, in Romania situatia vanzarilor pe modele este oarecum similara: prima pozitie este ocupata de Mazda2 (392 unitati vandute si crestere de 1604%), pe locul doi gasim Mazda3 (472 unitati vandute si crestere de 413%), urmate de noua Mazda6 (214 unitati vandute si crestere de 167%). SUV-ul Mazda CX-7 pare a fi urmatorul hit in vanzarile Mazda pe teritoriul Romaniei, de la lansarea acestuia fiind comercializate 191 de unitati, CX-7 regasindu-se pe locul patru in topul vanzarilor producatorului japonez in Romania.
"Beneficiind de o cerere in crestere, de o retea de dealeri consolidata si de imbunatatirea calitatii serviciilor oferite, Mazda isi creeaza resursele necesare pentru urmatorul semestru din 2008", a declarat Josef Schmid, Director Regional Mazda CSEE. "Chiar daca, in pietele auto, conditiile se inaspresc, Mazda isi continua cu succes traseul spre atingerea obiectivului de a depasi 30.000 unitati comercializate in regiune", a completat Schmid.
Rezultatele foarte bune inregistrate de Mazda la nivelul Europei Centrale si de Sud-Est se datoreaza si extinderii retelei de dealeri din aceasta zona, care a ajuns la 253 de puncte de vanzare. Investitiile japonezilor in spatiul CSEE s-au ridicat in ultimul an la 27 de milioane de euro. Pe langa constructia de noi showroom-uri si modernizarea celor deja existente, compania japoneza a infiintat un serviciu de asistenta tehnica gratuita denumit Mazda Europe Service (MES), valabil in intreaga regiune, dar si un program de training on-line, prin intermediul caruia consultantii de vanzari si angajatii din service-uri vor beneficia de o pregatire la standarde superioare.