© 2024 Auto.ro
Nu stiu exact cine de la Mercedes a avut geniala idee de a lua un
E-Klasse si a-l “decupa” pana a inceput sa semene cu un coupe in patru
usi, insa acea persoana ar trebui sa aiba un salariu al naibii de mare.
Dincolo de faptul ca absolut toti au ramas in offside – de la ziaristi
la actionarii marilor concerne –, senzationalul CLS a facut pana azi ce
a vrut in nisa, chiar daca, curand, va fi nevoit sa suporte atacul unei
intregi haite de concurenti. Printre ei, si un altfel de Mondeo...
2008 este practic ultimul an in care modelul din Stuttgart va mai fi singur pe piata pe care tot el a creat-o in 2004, constructori precum Porsche, Audi sau BMW urmand a da o replica extrem de taioasa in viitorul apropiat cu masini luxoase, puternice si, speram noi, cel putin la fel de aratoase.
Nu toata lumea mizeaza insa pe sacii fara fund a tagmei milionarilor, iar Passat a fost primul care a demonstrat ca nu trebuie sa ai un post de director la o banca din Top 10 ca sa iti permiti un coupe cu patru usi.
Fara a face furori in privinta ingeniozitatii, Passat CC este o reusita in planul imaginii de marca si foarte curand isi va face un grup serios de admiratori, multi dintre ei urmand a proveni chiar din randurile clientelei lui Passat.
Aici intra in scena viitorul proiect al lui Ford, bazat pe Mondeo. Sedanul de clasa medie a lui Ford este, parere personala, cu cel putin o clasa peste vechea masina in materie de design, insa, ca si in cazul predecesorului sau, a suferit o lovitura destul de surda pe acest plan chiar din partea rudei sale de platforma tehnica, Mazda6.
In aceste conditii, un coupe cu patru usi ar putea redirectiona atentia catre numele Mondeo, eventual in cazul in care masina ar plusa substantial la capitolul sportivitate si, evident, lux. Sigur, cu conditia ca Mazda sa nu se gandeasca, la randu-i, la acelasi lucru...
Dragos Stoica